Jana Vrána: „Projekt Loser(s) byla velká výzva…“
rozhovory
Celkově pro mě projekt Loser(s) byla velká výzva, jelikož se jednalo o první spolupráci jak s Jarkem (choreografem), tak i s kluky (akrobaty a gymnasty). Nakonec to byla nádherná spolupráce, každý z nás musel udělat krok dál a naučit se novým věcem, propojit se se skupinou a zároveň vyniknout.
Dlouho jsi spolupracovala s choreografem Palo Kršiakem a potom jsi uvedla autorské představení. Během toho člověk uvykne specifickým pohybovým vzorcům. Jaké to bylo zkoušet pod vedením Jarka Cemerka, který měl zase jiné a nové nároky?
Autorské tvorbě se věnuji už od dob studia na konzervatoři Duncan Centre, kde je tvorba a improvizace hlavní obor. Uvedla jsem Katarzi, Včely, Magnet, Sfingu a má poslední věc je Electra, která se momentálně hraje v pražském NoD. Vždy mě zajímal u tance můj vlastní pohled, má vlastní cesta… Spolupráce s Palem Kršiakem trvá dodnes, protože jsme na podobné vlně, a to je u tvorby velmi vzácné – vždy, když připravujeme performance, tak se doplňujeme. S Jarkem to byl jinačí druh spolupráce, byla jsem v pozici tanečníka-interpreta a Jarek mě vedl jako choreograf. Byla to úžasná spolupráce, můj projev i mou techniku rozšířil a posunul o velký kus dál – a za to mu velmi děkuji! Tvůj poslední autorský projekt Electra je o vesmíru. Co tě na této oblasti zajímá a fascinuje?
Vesmír je pro mě absolutně fascinující záležitost. Jsem ohromena jeho velikostí a tajemností. Hlavním tématem představení je kosmos a hvězda Electra vzdálená od Země 360 světelných let. Představení, které se dotýká toho, co nemůžeme vidět, na co si nemůžeme sáhnout a na co neznáme odpověď.
Chystám uvedení v Ostravě, určitě si je nenechte ujít... Jana Vrána Jana Vrána absolvovala v roce 2008 konzervatoř Duncan Centre v Praze. Už během studia byla oceněna na mezinárodní choreografické soutěži „Cena Jarmily Jeřábkové“, a poté absolvovala stáž na Institut del Theatre v Barceloně. Důraz klade na vlastní tvorbu (Katharze 2004, Včely 2006, Magnet 2009, Sfinga 2011), v níž zkoumá rozmanité podoby tanečního projevu a zážitky každodenní tělesnosti. Dále pracuje jako taneční interpret a pohybový model pro další média jako je fotografie, film. Spolupracuje s designéry, např. šperkařkou Danou Bezděkovou, módní návrhářkou Petrou Ptáčkovou ad. na fashion shows nebo výtvarných instalacích. K dalším významným spolupracím patří tvorba s choreografkou Angelou Lamprianidou a improvizátorem Martinem Zbrožkem. Interpretačně se podílela na desítkách inscenacích např. v performancích Kateřiny Stupecké (Sunyata – Cena Sazky 2010), bratří Formanů (Kráska a zvíře, Rusalka, ND), Roberta Wilsona (Káťa Kabanová, ND), Pala Krsiaka (Princezna), Dae Men a Jarka Cemerka (Losers).
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 13 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média