Se Sergem Ambertem o projektu Šepoty těl
rozhovory
S Arnaudem jsem se seznámil v listopadu 2007, díky pozvání jedné ředitelky divadla, která organizovala umělecká setkání mezi různými umělci. Okamžitě se mezi námi vytvořila umělecká symbióza, souhra a porozumění. Je ve vašem představení nějaká dějová linie nebo se jedná o čistou improvizaci?
Jedná se o naprostou improvizaci po způsobu jazzových muzikantů. Pro nás představuje toto představení něco jako pozvání pro diváky, aby se s námi vydali na cestu do světa naší fantazie a poezie. Znáš v České republice nějaké tanečníky nebo choreografy, se kterými se cítíš blízký nebo kteří tě inspirují?
Hodně jsem pracoval v České republice v období mezi rokem 2001 a 2006, měl jsem velkou chuť vytvořit spojení mezi našimi zeměmi. Díky této spolupráci jsem měl možnost poznat a pracovat s mnoha českými a slovenskými tanečníky. Dnes už mám tuto možnost menší, ale snažím se stále sledovat, co se zde děje a tvoří. Máš nějakou představu, jakému typu publika je určeno vaše představení?
Měli jsme možnost hrát toto představení před velice různorodým publikem. Ze zkušenosti bych proto řekl, že je pro všechny, co v sobě stále mají zvědavost a chuť nechat se unést přítomným okamžikem. Je to představení přístupné všem, navíc je to možnost objevit a poznat výjimečného hudebníka. Toto není poprvé, co budeš hrát v České republice. Myslíš si, že tu tvé práci rozumíme?
Jak už jsem se zmínil, hrál jsem v České republice několik mých představení, také jsem vedl taneční stáže. Myslím, že pracuji s mým vlastním charakteristickým pohybovým slovníkem, který může někoho možná překvapit nebo vyvést z míry. V mé v práci je určitě důležitým prvkem něco, co se odráží od divadla a inspiruje se jím, a pak také osobitý taneční rukopis, kde každý detail má svoji důležitost. Nevím, zda publikum v České republice rozumí mé práci, ale mám pocit, že každé představení bylo pokaždé dobře přijato. Co byla hlavní myšlenka nebo inspirace pro Šepoty těl?
Setkání a porozumění mezi dvěma umělci bez jakýchkoliv ústupků. Poetické putování. Jedinečnost okamžiku.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 49 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média