Účastníci České taneční platformy: 420PEOPLE – Václav Kuneš
rozhovory
Nějakým způsobem asi určitě. Velmi se mi líbila okamžitá zpětná vazba po každé „veřejné“ zkoušce. Jakýsi první dojem „z venku“. Tím jsem si mohl tak nějak ověřit, zdali to, co jsem měl na mysli, je srozumitelné i pro ostatni a tak podobně. Ale na nějakou větší dramaturgickou změnu po názorech lidí ze semináře nedošlo. Nicméně vřele doporučuji jak tvůrcům, tak i budoucím zájemcům o taneční publicistiku!
V čem je tato choreografie jiná / nová než vaše předchozí díla?
Cíleně jsem chtěl udělat představení pro mladé a „nové“ diváky. Nalákat je nejenom do divadla, ale přímo i na „současný tanec“. Živá hudba (a nahlas), elektrická kytara, Indie rock, beatboxing... Dohromady s „tancem“, humor (snad), nadhled nad věcí (také snad)... Bez uměleckých kompromisů a podbízivosti.
Ale abych odpověděl přímo, tak nové pro mě bylo použití textu, mluveného slova.
Vyvíjí se REEN s počtem odehraných repríz nebo zůstává stále stejné?
Jako všechny mé choreografie... nikdy nejsou v podstatě na premiéře hotové. Ale i kdyby byly, tak s odstupem času se stejně objeví nové souvislosti a například něco, co jsem během procesu pokládal za velmi „důležité“, se ukáže jako absolutně zbytečné, postradatelné – asi tak jako my všichni jsme někdy strašně důležití, ale vlastně jsme úplně stejně i postradatelní...
Nic nesetrvá stejné, i to bylo vlastně motto REENu jako takového.
Co vám přinesla práce na této choreografii? Máte z přípravy nějaký zajímavý / neobvyklý zážitek?
Třeba každodenní zkoušení s živou hudbou přímo na sále, to byla nádhera. Už to sice nebylo poprvé, ale stále je to něco velmi krásného, mít tu možnost. Také jsme den před premiérou zjistili, že statických ruchů na Nové scéně bylo tolik, že kytaru nebylo skoro slyšet, jenom neustálé bzučení... no a našli jsme jeden obchod, kde byli ochotní nám zapůjčit kytaru, která si s tímhle umí poradit. Zadarmo. Obdivoval jsem jak ty lidi z obchodu, kde se normálně takové věci vůbec nepůjčují a už vůbec ne zadarmo, tak i Amose, jak s klidem odehrál premiéru na nové kytaře.
Česka platforma – to by měl být výběr toho nejlepšího ze současného českého tance – jak vnímáte současný český tanec v porovnání s vašimi zkušenostmi ze zahraničí?
U nás se dá určitě ještě vylepšit větší propojenost, nebo dialog chcete-li, mezi těmi, kteří tanec „dělají“ a mezi těmi, kteří o něm „rozhodují“. A to samozřejmě z obou stran! Co například položit otázky podobného typu také lidem z poroty? Například: jak moc nebo málo se podle vás soušasný tanec jako takový u nás vyvinul za posledních 20 let? Jak se nejlépe dá zajistit kontinualita vývoje současného tance u nás?
Dále by se určitě dala ještě zlepšit společenská prestiž současného tance jako takového. To u nás dost pokulhává. Všechno jsou to ale věci, ve kterých může každý z nás něco udělat. A to je právě to zajímavé a krásné, že si to můžeme spoluvytvářet.
Ale chuť a odhodlání tvořit, tancovat, zaplňovat divadla je stejná, stejně živelná a upřímná jako jinde, a to je dobrý základ. Jsou zde tvůrčí osobnosti, šikovní vyspělí tanečníci, ale i „hladové“ mládí. Jistě, podmínky srovnatelné už nejsou, ale to je prostě fakt. To se může pouze zlepšovat! Foto: Pavel Hejný
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 49 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média