Každoroční Mezinárodní divadelní site specific projekt, který Divadlo Continuo pořádá již od roku 1997, se letos uskuteční v prostorách bývalé městské vodárny v Písku. Představení nového projektu s názvem V břiše velryby se konají od 8. do 15. srpna 2019 vždy od 20:30 hodin.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo vzniká tento rok v koprodukci se Švestkovým Dvorem, z.s. Tvůrci si pro letošní ročník vybrali prostory bývalé městské vodárny v Písku, jejíž historie sahá až do roku 1901, a jež fungovala až do podzimu loňského roku.
Jen sto metrů od budovy vodárny stojí ve svahu opuštěná a chátrající vila. V ní prožila svoje dětství a mládí písecká rodačka Dagmar Šimková (nar. 1929), politická vězenkyně československého komunistického režimu, která byla zatčena ve svých 23 letech v roce 1952 a ve vězení strávila 14 let. Po propuštění a srpnové okupaci Československa emigrovala v roce 1968 společně s matkou do Austrálie. Po roce 1989 se do Československa několikrát vrátila. O svém zatčení, výsleších a o letech strávených v komunistickém vězení napsala knihu Byly jsme tam taky.
„Příběh Dagmar Šimkové jsme vybrali jako připomenutí konkrétního lidského osudu, podobného příběhům desítek a stovek jiných odvážných jedinců, kteří se rozhodli nepodlehnout většinovému mlčení a trpnému přihlížení nespravedlnosti. Kteří našli odvahu vzdorovat nesvobodnému nesouladu myšlení, mluvení a konání a odhodlali se k veřejně projevenému, osobně svobodnému postoji vůči totalitnímu režimu s vědomím logických následků,“ vysvětluje výběr tématu Pavel Štourač, umělecký vedoucí souboru a režisér výsledné inscenace.
„Propojení bývalé funkcionality budovy s konkrétním osudem Dagmar Šimkové, stejně jako kontexty se současnou společenskou a politickou situací jsou výchozí materií připravovaného projektu,“ dodává Pavel Štourač.
Název projektu odkazuje k výkladu Josepha Campbella, který břicho velryby považuje za symbolické místo, kde člověka pohltí neznámo - místo, ve kterém se rodí hrdina, člověk schopný vzdorovat osudu, době, strachu, či totalitě.
Na umělecké části projektu se vedle členů Divadla Continuo a jeho dlouhodobých spolupracovníků podílí účastníci z 12 zemí Evropy i zámoří, kteří po dobu 4 týdnů pracují na vytvoření výsledné inscenace. Scénografické řešení projektu vzniká ve spolupráci Heleny Štouračové, Jakuba Štourače a Filipa Bednára, hudební kompozici pro inscenaci vytváří společně s účastníky projektu švýcarský kontrabasista a skladatel Hannes Giger.
Zdroj: Divadlo Continuo a Švestkový Dvůr, z.s.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 12 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média