Blíží se uzávěrka projektů produkce Motus na rok 2016
zprávy
Druhý termín konzultací projektu s programovým ředitelem Ewanem McLarenem je 20. 8. od 14:00 do 15:30 v prostorách divadla Alfred ve dvoře (Fr. Křížka 36, Praha 7 Holešovice). Dramaturgie divadla je otevřena především takovým projektům, které přesahují žánry, používají autorský přístup a/nebo definují nové směry, a to nejen v oblasti pohybového, vizuálního nebo fyzického divadla. Projekty budou moci být uskutečněny v prostorách velkého i malého sálu divadla Alfred ve dvoře, případně i na jiných místech.
Vybraní tvůrci získají možnost zkoušet v divadle Alfred ve dvoře s technickou a propagační podporou během realizace svých děl. Motus neposkytuje finanční prostředky na vznik inscenace, ale platí tvůrcům profesionální honorář za každé výsledné uvedení. Financování realizace projektů si tvůrci zajišťují samostatně.
Téma na rok 2016:
Téma pro následující rok navazuje na témata Identita (2014) a TRADICE INOVACE / INOVACE TRADICE (2015). Pro rok 2016 uvítá Motus především projekty spojené s tématem: HRY MOŽNÝCH SVĚTŮ / ZÁVRAŤ Z HORIZONTŮ: „Vyzýváme proto umělce, aby podali žádosti na projekty pro rok 2016 se zřetelem k tématu. Podpořeny mohou být ovšem také projekty s jinou tematikou. Prioritou programu ale zůstává setkávání (dialog) tvůrců se společností prostřednictvím tematických okruhů.“
Zde jsou podmínky pro přihlášení:
Váš stručný návrh projektu musí obsahovat (V JEDNOM, MAXIMÁLNĚ DVOU SOUBORECH):
• Popis projektu a jeho kontext v souvislosti s dalšími projekty u nás i v zahraničí;
• Stručné CV hlavních tvůrců a organizátorů;
• Detailní harmonogram (zkoušení i přípravy/průzkum) a preferované termíny;
• Rozpočet, náklady projektu, s potvrzením financování a/nebo jasné stanovení pravděpodobnosti financování z různých zdrojů (uveďte konkrétně jakých);
• Proč by měl projekt vzniknout právě v divadle Alfred ve dvoře? Jak bude projekt využívat specifika prostoru velkého/malého sálu divadla?
• Jak může projekt fungovat v jiných prostorách, např. na zájezdech?
• U nových souborů a umělců: telefonní či emailové kontakty na reference;
• U zájemců o dlouhodobější tvůrčí rezidenci silně doporučujeme potvrzení spolupráce na daném projektu i s dalším, mimopražským produkčním domem.
Kritéria výběru (respektujte, prosím, všechny body):
• Inovativní dramaturgie a/nebo forma;
• Souvislost projektu s tématem sezóny (pokud se projekt odchyluje od stanoveného tématu, budeme preferovat projekty s potenciálem inspirovat diváky prostřednictvím nezávislé tvorby a nových forem);
• Potvrzení financování nebo vysoké pravděpodobnosti vlastního financování projektu z grantů, sponzorství nebo jiných zdrojů;
• předchozí řádná dramaturgická/výzkumná příprava;
• Vlastní produkční a technický odborník v týmu;
• Závazek k dlouhodobému nebo vícefázovému intenzivnímu zkoušení (zřejmé v rámci přiloženého harmonogramu) a časové dispozice týmu;
• Schopnost tvůrčího týmu udržet pokračování představení i po premiéře;
• Seznam členů kreativního týmu by neměl obsahovat jména lidí, kteří se nezavázali k práci na projektu.
V roce 2016 poskytneme prostor k realizaci 3 až 6 přihlášeným projektům, z nichž budou 1 až 2 v dlouhodobé tvůrčí rezidenci se zvýhodněnými podmínkami.
Projekty vybírá malá poradní skupina osobností z různých uměleckých oborů.
Výsledky budou zveřejněny do 25. 9. 2015.
Přihlášky prosím zasílejte na e-mailovou adresu: program@alfredvedvore.cz, případně poštou na: MOTUS o.s., Ewan McLaren, programový ředitel, Veverkova 28, 170 00 Praha 7.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média