Bouchačka – nový autorský projekt režiséra Jiřího Pokorného a DOT504
zprávy
Při hledání nových forem uměleckého vyjádření, vzdalujících se tradičnímu pojetí tance – sledu esteticky zvládnutých pohybů, se DOT504 tentokrát rozhodl pro spolupráci s dramatikem a režisérem Jiřím Pokorným. Projekt Bouchačka vypráví poněkud bizarní příběh klasického trojúhelníku dvou žen a jednoho muže s překvapivým vyústěním. Zvolená koncepce spolupráce činoherního autora a interpretů s tanečníkem tak vymezuje limity všem zúčastněným. Režisér i herci jsou připraveni o typicky divadelní vyjadřování, hereckou akci i výpravu a jsou odkázáni téměř výhradně na pohybové vyjadřování. Tanečník je zase nucen svým pohybem vyjadřovat přesně dané pocity, nálady a myšlenky, předepsané autorem.
Režisér a dramatik Jiří Pokorný patří ke špičce současné české divadelní režie. Ač má jeho režijní práce své ohnisko v činohře, silným uměleckým gestem zasáhl do oblasti opery (Fibichova Šárka v Plzni) i do muzikálu (Obraz Doriana Graye v Ta Fantastice). Jeho autorské a režisérské setkání s žánrem pohybového a tanečního divadla vzbuzuje proto velká očekávání. V Bouchačce má Jiří Pokorný k dispozici – kromě tanečníka souboru DOT504 Lukáše Homoly – dvě divadelní interpretky pověstné svou uměleckou otevřeností a kreativitou: členku činohry Národního divadla a vynikající zpěvačku Kateřinu Winterovou (mj. skvělou Noru z pera Elfriede Jelinek) a vůdčí ženskou osobnost českého alternativního (pohybového) divadla, choreografku a performerku Halku Třešňákovou.
DOT504 Dance Company – soubor fyzického tanečního divadla – charakterizuje vysoká technická úroveň, kreativita a výrazné osobnosti z řad interpretů i tvůrců jednotlivých projektů. Stírání hranic mezi divadlem a tancem, jejich prolínání, rozvoj současného tanečního projevu a akčního scénického pohybu jako skutečně současného umění, patří mezi hlavní znaky tvorby souboru. Neméně důležitý je důraz na rovnocenný tvůrčí přínos choreografa a tanečníků, na jejichž technické a interpretační úrovni, ale hlavně na kreativním přínosu choreograf a režisér staví při vytváření jednotlivých uměleckých projektů. Více: www.dot504.cz, facebook.com/DOT504
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
La Dolce Vita – Bezdomovectví optikou růžových brýlí
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 10 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 10 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 10 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 10 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení