„Letošní 26. ročník je velmi specifický a odráží rozdílné směry, kterými se česká taneční a pohybová tvorba za poslední rok vydala. Navazuje také na loňskou změnu přístupu k oceněním, která uděluje vždy na závěr akce mezinárodní jury,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka a zakladatelka Tance Praha, a pokračuje: „Dvě hlavní ocenění si loni odnesly inscenace PLI Viktora Černického a SAME SAME Karine Ponties – i díky výjimečné interpretaci Terezy Ondrové. Logicky proto budou tato dvě díla rámovat letošní ročník, který začne 1. dubna včetně uvedení SAME SAME v PONCI a vyvrcholí 3. dubna večerem s PLI a návaznou slavnostní ceremonií tamtéž. 4. dubna pak proběhne závěrečný brunch, jehož nový formát Brunch & Discussion se rovněž loni osvědčil.“
Z nově vzniklých inscenací za uplynulý rok se na platformu hlásila téměř třicítka děl, nebylo proto vůbec snadné vybírat mezi již osvědčenými jmény a nastupující generací, prakticky u žádného díla nedospěla Dramaturgická rada k absolutní shodě.
Výběr inscenací měly na starosti osobnosti, které pečlivě sledují domácí tanečně-pohybovou scénu, konkrétně: Lucie Hayashi, Lúcia Kašiarová, Pierre Nadaud, Jitka Pavlišová, Nina Vangeli a za pořádající Tanec Praha se dělily o jeden hlas Yvona Kreuzmannová s Markétou Perroud. Diskuse se vedla i o dalších dílech nadějných umělců, z nichž zaujali především autorská dvojice Sabina Bočková – Tomáš Janypka (Song Lines) a brněnský Buranteatr v čele s Jurajem Augustýnem (Deep Shit). Dramaturgická rada jim otevírá specifický prostor, byť mimo hlavní program ČTP s tím, že osloveni k účasti v doprovodném programu budou i další umělci, kteří zaujali.
Zdroj: Tanec Praha z.ú.
Česká taneční platforma 2020 zná díla pro hlavní program
Dramaturgická rada ČTP vybrala sedm děl, která budou uvedena na České taneční platformě od 1. do 4. dubna 2020. V hlavním programu jsou zařazena díla - And Who is Useless Now? (O. Holba, F. Golfier), Constellations III – My Son Is Looking to the Sun (Spitfire Company), DUETY (T. Ondrová / P. Tejnorová / Temporary Collective), Generace X (M. Záhora), Jáma lvová (S. Bočková & J. Pocková / POCKetART), Lavabo (J. Stárková, L. Blaha a O. Menoušek) a Roselyne (Cécile Da Costa). Více na www.tanecniplatforma.cz.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média