Dance with Changing Parts Petry Fornayové na Nové scéně ND
zprávy
Ve své performanci nazvané Dance with Changing Parts propojují skladbu Philipa Glasse s tanečním vystoupením a live videem. Tyto tři složky koexistují ve zvláštní symbióze a vytvářejí tak originální provedení dnes už klasické a kanonické minimalistické skladby ze sedmdesátých let 20. století.
Music with Changing Parts je dílo s instrumentálně otevřenou partiturou. Skladba má repetitivní charakter typický pro ranou Glassovu tvorbu s rozpoznatelnými aditivními postupy ve smyslu přidávání nových elementů postupných proměn základních hudebních vzorců. Obsahuje improvizované pasáže sestávající z dlouhých tónů a několika částí, v nichž může nastoupit změna partu hráčů – odtud také název „changing parts“.
Cluster ensemble uvede kompozici ve složení tří elektrických varhan, flétny, klarinetu, saxofonu, elektrické kytary, analogového syntezátoru a vibrafonu. Trvání skladby se uvedení od uvedení liší, obvykle se pohybuje mezi 60 a 90 minutami. Taneční složka představení vychází z podobných principů jako partitura.
Stejně jako hudba i tanec se skládá z patternů, tedy pohybových vzorců. Choreografie Petry Fornayové je přesně daná, avšak tanečníci různě interpretují jednotlivé pohyby a každý si může zvolit, jak dlouho ve vzorcích vytrvá, ale žádný nesmí vynechat. Tělo tak, při neustálém dodržování rytmu, nabízí obrazy – tvořené jedním tanečníkem, ale taktéž tvořené ve vlnách celou skupinou. Výsledek tak závisí na schopnosti a ochotě poslouchat (se).
Hudbu a tanec doplňuje live video, jehož finální podoba vzniká vždy přímo během představení z předpřipravených fragmentů nafilmované choreografie. Tak se stává třetí vrstvou performance a do výsledného konceptu vkládá další „changing parts“.
V performance tančí Jitka Čechová, Monika Čertezni, Soňa Ferienčíková, Helena Ratajová, Michal Heriban, Lukáš Homola, Veronika Knytlová, Honza Malík, Nikola Němcová, Romana Packová, Kateřina Szymanszki, Eva Urbanová.
Trailer zde.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 49 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média