Divadlo F. X. Šaldy v Liberci připravuje Gazdinu robu
zprávy
„Více než rok po uvedení Foersterovi opery Eva v Divadle F. X. Šaldy přináší podzimní baletní premiéra naprosto odlišné zpracování stejné předlohy. Gazdina roba Gabriely Preissové - nesmrtelný, téměř shakespearovský příběh ,navlečen v košili‘ českého realismu bude v našem případě opět zpracován do formy hudebně-tanečního divadla s Vypravěčem,“ říkají zástupci Divadla F. X. Šaldy.
Alena Pešková ke své choreografii Gazdiny roby dodává: „Co se týká hlavních postav, z dnešního pohledu mi vlastně úplně sympatičtí nejsou. Mánek je srab, kterému to v naší inscenaci dojde možná pár vteřin před pádem opony. A Evě nevěřím, že vše ,páchá‘ z čisté lásky. Je tu něco ,natruc‘. Natruc právě té společnosti. A to pro mě čistá láska není. Moje pojetí se, myslím, Preissové v tom podstatném neodcizuje, zůstává hlavní poselství dramatu, pohnutky postav a jejich vývoj. Jsou tu však některé ,vnější‘ úpravy, kterými si vypomáhám při převedení do ,nonverbálu‘. Samko není kožušník, ale řezbář, tančí ho Alexej Yurakov. Piliny a jeho vyřezávané přívěšky mohou symbolicky hodně říci. Pak se tu také objevují postavy Podivného páru, které jsou zároveň alter ega Evy a Mánka v podání Vladimíra Kameneva a Rie Mority – naší sólistky z Japonska. Evu alternují Veronika Šlapanská a Marika Hanousková. Mánka tančí Jaroslav Kolář. Despotickou Mešjanovku uvidíme v podání Marie Gornalové. Zuzka je nejen Evinou přítelkyní, ale vypomáhá i v domácnosti u Samka – tu tančí Margaux Thomas. A vlastně dost sympatickou je mi postava nešťastné Maryši – tady uvidíme Annabel Pearce. A pak je tu ,hlas lidu‘, tedy u nás pár velmi důležitých individuí, abychom ukázali právě ,názor‘ společnosti. A samozřejmě nad tím vším zcizení – skladatelka, která přímo na scéně komponuje hudbu pro hudebně-taneční divadlo Gazdina roba – Gabriela Vermelho. Její hudba, její živý zpěv a hra na podivné přerostlé ,housle‘ – kvinton.“
Zdroj: Divadlo F. X. Šaldy v Liberci
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média