Divadlo J. K. Tyla V Plzni uvádí ve světové premiéře taneční muzikál Freddie – The King of Queen
zprávy
Retrospektivně komponované hudebně-taneční drama v úvodu přivede na scénu Freddieho Mercuryho (1946–1991) na samém sklonku jeho dnů, aby před jeho už dovnitř obráceným zrakem odvinulo celý příběh právě končícího života, se všemi jeho vzestupy i pády. „Alfou a omegou pro mne bylo proniknout do Freddieho osobního života a důvěrně se ho zmocnit,“ zdůrazňuje Libor Vaculík. „Vycházím přitom hlavně z jeho vnitřních rozporů. Jeho dilemata se odvíjejí v mnoha rovinách a v různých etapách: vztah k rodičům versus snaha emancipovat se od svého zanzibarského původu, komplexy versus ambice. Jeho ujasňování si sexuální orientace – on lítá mezi chlapy a ženskými, byl jedním z prvních slavných oběti AIDS. Oficiálně se k tomu přiznal den před smrtí, předtím to čtyři roky tajil.“ O titulní postavu se podobně jako v Edith dělí dva interpreti. Pěvecky Freddieho ztvární Michael Kluch, jeho tanečním protějškem bude Richard Ševčík. Průvodce dějem bude tentokrát Slečna „Kdo“ v podání Ivy Marešové. „Na Freddieho jsem se moc těšil, věděl jsem, že spolupráce s Liborem Vaculíkem bude skvělá po taneční i herecké stránce. Postihnout vedle té známé veřejné tváře také Freddieho odvrácenou, soukromou tvář, je náročný úkol. Není jednoduché tanečně vyjádřit uzavřenost – všechno je to o výrazu a o detailu,“ říká ke své roli Richard Ševčík.
Michael Kluch je talentovaný zpěvák a lídr mezinárodně oceňované pražské revivalové skupiny Queenie, kterou jako dvacetiletý založil v r. 2006. Široký hlasový rozsah mu dovoluje zpívat písně v původních tóninách a technicky se přiblížit Mercurymu, do jehož podoby se úspěšně stylizuje. Na muzikálové scéně se etabloval jako Roger Davis v muzikálu Rent a jako Benedikt Berousek v Touze. Vloni si ho vybrali jako vokalistu prestižní a ambiciózní němečtí Queen 2, podle nichž „má nejúžasnější a silný hlas a je fantastický Freddie–performer“. O legendárním zpěvákovi říká: „Mercury mě odjakživa fascinoval především jako zpěvák, líbí se mi, jak osobitým způsobem kombinuje hudbu se zpěvovou linkou, jeho výraz, hlasový rozsah a jeho technika jsou unikátní.“
Zdroj: DJKT
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 49 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média