Dnešním hostem cyklu Stopy v písku bude Milan Sládek
zprávy
Hostem bude tentokrát mim, herec, režisér, choreograf a pedagog prof. Milan Sládek (1938). Setkání se uskuteční ve středu 9. září 2015 v 17:00 hod. ve velké studovně knihovny HAMU v Praze, Malostranské nám. 13, Praha 1 – Malá strana.
Milan Sládek se narodil 23. února 1938. Po několika autorských pokusech na Slovensku (od 1955) přešel v roce 1958 do Prahy do D 34, především jako protagonista a výtvarník inscenací pantomimické skupiny divadla vedené Eduardem Žlábkem (pantomimická jazzová komedie Boule na hudbu Aloise Paloučka, 1960; podle libreta Jeana Gasparda Deburaua Hadrář/Hadrrrářřř, 1961). První léta tvorby Milana Sládka byla ovlivněna postavičkou Bipa Marcela Marceaua a dramaturgicky kultem J. G. Deburaua. V postavě zasněného pikolíka Kefky usiloval o vytvoření současného mimického typu. V roce 1961 přešel s částí souboru do divadla malých forem Horizont v Bratislavě, poté na Malou scénu Slovenského národního divadla Bratislava a do Koncertní a divadelní kanceláře v Bratislavě. S Eduardem Žlábkem v Bratislavě nastudovali Postřehy a Mimus, 1962; Boule, 1962; Únos do ticha, 1962; Komedie česká o bohatci a Lazarovi, 1964; Večer sólových pantomim M. Sládka, 1965; Komedie o Tobiášovi, 1966; Starrrinárrr/Hadrrrářř, 1967. Milan Sládek vyučoval pantomimu na VŠMU. Po okupaci v roce 1968 bylo Bratislavské divadlo pantomimy zakázáno. Po emigraci založil v roce 1974 s Eduardem Žlábkem v Kolíně nad Rýnem pantomimické divadlo Kefka a v roce 1976 spolu s Peterem Bu pantomimický festival Gaukler. Jako umělecký šéf, choreograf, libretista a interpret zde uvedl 16 premiér širokého stylového spektra. V roce 1987 soubor rozpustil a stal se pedagogem Folkwangschule Essen. Po návratu do Bratislavy v roce 1989 kolem sebe soustředil mladé talenty, s nimiž nastudoval pohybové partie do vlastního pantomimického muzikálu Grand Pierot (1996). V témže roce otevřel v Bratislavě pantomimické divadlo Aréna.
Zdroj: Kyliánovo taneční centrum a knihovna, Český taneční slovník
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média