Dvě choreografie Fredericka Ashtona v českých kinech
zprávy
Hostující baletní mistr Christopher Carr v rámci nového nastudování Dvou holoubků s hudbou André Messagera zhlédl četné dřívější a filmově zdokumentované jevištní realizace velice pečlivě. Studijním přípravám věnoval celý rok. „Snažil jsem se zkombinovat to nejlepší ze všech provedení, která jsem viděl,“ vzpomíná. „Toto úchvatné dílko nebylo na repertoáru Královského opery 30 let, ale neztratilo nic ze své hravosti, humoru i dojemného kouzla,“ doplňuje.
„Tři dekády jsou opravdu dlouhá doba, nicméně Ashtonův opus patří k oněm nemnoha, o jejichž ,zmrtvýchvstání‘ londýnské baletní publikum toužebně a vytrvale prosí před každou novou divadelní sezonou a letos bylo konečně vyslyšeno,“ dodávají organizátoři přenosu.
Rapsodie vznikla v roce 1980 na hudbu Sergeje Rachmaninova a je jednou z Ashtonových posledních choreografií. Byla vytvořena cíleně pro Michaila Baryšnikova a vzdává hold virtuozitě i fyzickým možnostem mužské taneční figury. „Ovšem ani hlavní ženská role nebyla v Ashtonově imaginativním pojetí nijak upozaděna a vyznačuje se ohromující přesností a rychlostí. Nehynoucí souznění mužského a ženského principu, v němž dokonalé baletní umění doslova vrůstá do krásných symfonických tónů a zde především do opojného klavírního sóla, patří k nejoceňovanějším z Ashtonových tvůrčích postupů. Vzpomínka na Mistra bude umocněna i původní výpravou a kostýmy Williama Chappella, které se na jevišti Královské opery objeví poprvé po 10 letech. V přímém přenosu se v Rapsodii představí českým divákům Natalia Osipova a Steven McRae,“ uzavírají organizátoři přenosu.
Kdy a kde:
26. ledna od 20:15 – přímý přenos
Praha – Bio Oko
Semily – kino Jitřenka
Žďár nad Sázavou – kino Vysočina
Ostrava – minikino
Rýmařov – kino
Vsetín – kino Vatra
Domažlice – kino Čakan
Česká Třebová – kino Svět
31. ledna od 15:00 – záznam
Jablonec nad Nisou – kino Radnice
Více informací zde.
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média