Talentovaná, tvárná tanečnice s výrazným a citlivým projevem v klasickém i současném repertoáru je původem z Bratislavy, kde v roce 1988 absolvovala Tanečné Konzervatórium Evy Jaczovej. Čtyři roky byla členkou Slovenského národného divadla a od roku 1992 je členkou Laterny magiky. Jako sólistka zde interpretovala např. Paminu ve Hře na kouzelnou flétnu (1992), Ariadnu v Minotaurovi (1993), roli Penelope a Nausikaé v Odysseovi (1993) či Angeliku v Casanovovi (1995). Za rok 2002 byla nominována na Cenu Thálie za výkon v inscenaci Graffiti (choreografie Petra Zusky Les Bras de Mer). Tančila rovněž náročné party v Hádankách (1996) a Zrcadlovou ženu v Pasti (1999). V letech 2005–2009 zastávala funkci šéfa souboru Laterny magiky.
Kromě Laterny magiky dále hostovala v Pražském komorním baletu (Svatby, Slovanské dvojzpěvy) a divadle F. X. Šaldy v Liberci (Carmen, Peer Gynt). Spolupracovala také se souborem La Compagnie Commun Instant francouzského choreografa Jean-Pierra Aviotta.
Na celostátní baletní soutěži v Praze 1990 získala 1. cenu a v roce 2005 získala cenu Philip Morris Ballet Flower Award pro nejlepšího baletního umělce ČR.
Za celou redakci Tanečních aktualit přejeme paní Evě Horákové vše nejlepší a hodně elánu do dalších let.
Čtenáři se již brzy mohou těšit na rozhovor s jubilantkou.
Zdroj:
Národní divadlo
Holeňová, Jana (ed.). Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. Praha: Divadelní ústav, 2001, s. 103.
Eva Horáková slaví významné životní jubileum
Dlouholetá sólistka Laterny magiky a současná vedoucí baletního souboru Opery Národního divadla Eva Horáková dnes slaví kulaté narozeniny.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 12 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení