Navzdory nucenému posunutí termínu a zrušení podstatné části původního programu letošní ročník festivalu Fun Fatale představí plánovanou preformance MATMO italské artistky Eleonory Dall'Asty. „Na jedné straně kladky je uvázaná akrobatka, na druhé hromada různě dlouhých a těžkých trubek a tyčí, pomocí jejichž protiváhy se artistka dostává do vzduchu a využívá jejich váhy ke vzdušnému tanci. Pohybový výzkum je v současném novocirkusovém světě diskutované téma, které, ač to nebylo prvotním plánem, letošní Fun Fatale reflektuje téměř ve všech inscenacích,“ láká diváky umělecká ředitelka Eliška Brtnická. Kromě Prahy, kde se performance uskuteční v prostorách Veletržního paláce, se na MATMO mohou těšit také diváci v Jihlavě. Tam Eleonora Dall'Asta povede také týdenní masterclass techniky contra-weight s objektem zakončený veřejnou prezentací.
Autorský projekt Elišky Brtnické Hang Out, který zkoumá využití architektonických a technických prvků budov pro akrobatický pohyb, položí divákům v obou městech hned několik otázek. Trávíme ještě čas venku tak, jako když jsme byli malí? Co je povolené a co už ne? Bezpečí se stalo mantrou dnešní doby, ale nechybí nám to chvění, pocit strachu, kvůli němuž pak skočíme třeba s padákem? „Původně mi šlo jen o to, najít ve veřejném prostoru místa k zavěšení se, abych nepotřebovala svojí cirkusovou hrazdu. Později jsem dospěla k drobné dokumentární tvorbě, kdy jsem začala sbírat rozhovory s rodiči mých kolegyň o tom, jak v dětství trávili volný čas. Ve spolupráci s dramaturgyní Viktorií Knotkovou tak vznikla audio walk performance, která se odehrává na mostech, římsách a žebřících doplněná nahrávkami na téma překonávání hranic a strachu rodičů pouštět děti samotné ven,“ doplňuje Brtnická.
Cestou pohybové laboratoře se vydal také soubor Cie Pieds Perchés, který v rámci pražské části festivalu poprvé uvede projekt OK(N)o šitý přímo na míru vysočanskému Studiu Prám. Morgane Widmer a Stéphanie N'Duhirahe se v něm spolu s přizvanými hosty zaměří na ztenčování hranic mezi soukromým a veřejným prostorem v závislosti na rozvoji nových technologií. Kde končí svoboda a jak se posunují limity důvěrnosti komunikací na sociálních sítích? Za pomoci nového cirkusu, fyzického divadla a tance se v doprovodu živé hudby performerky pokusí znovu najít místo pro individuální svobodu člověka.
V obou městech se diváci mohou těšit na mladou krev české novocirkusové scény v absolventském představení artistky působící v souboru Cink Cink Cirk Zuzany Drábové. Sólová incenace 7CIHEL zavede diváky do poetického světa kouzel, klaunérie a flamenka, kde hlavní roli hrají španělské rytmy a proměna dívky v ženu.
Zájemcům o vzdušnou akrobacii festival nabídne třídenní workshop na šálách a laně vedený Stéphanií N'Duhirahe. Nebude chybět ani představení pro děti, tentokrát na scéně Fun Fatale přistanou Letkyně v podání artistek ze souboru Holektiv.
Zdroj: Fun Fatale
Festival Fun Fatale uvede tři zbrusu nové inscenace, jedna z nich se odehrává na střeše
9. ročník mezinárodního festivalu současného cirkusu Fun Fatale nabídne ve dnech 10. září až 7. října 2020 sérii akrobatických premiér v podání výhradně ženských interpretek. Poprvé se divákům v Praze i Jihlavě představí panamská artistka Eleonora Dall'Asta, která pro vzdušný tanec využívá netradiční techniku protiváhy objektu. Těšit se můžete na site-specific performance s prvky dokumentu v podání české artistky Elišky Brtnické, čerstvé absolventské představení Zuzany Drábové propojující tanec a pohybové divadlo se vzdušnou akrobacií a chybět nebude ani česko-švýcarský soubor Cie Pieds Perchés. Hlavní program festivalu doplní workshopy vzdušné akrobacie a představení pro děti. Kromě Klubu Mlejn se vybrané inscenace uskuteční na dalších místech v Praze, poté se festival přesune do Jihlavy. Novinkou letošního ročníku je volný vstup na většinu představení.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média