Festival Nové Evropy 2017 a Cena Jarmily Jeřábkové
zprávy
Slavnostní zahajovací představení 15. ročníku mezinárodního Festivalu Nové Evropy představí laureáty Ceny Jarmily Jeřábkové v letech 1999–2015. V tomto večeru budou uvedena díla Kristýny L. Bokové, Petry P. Půčikové, Lenky K. Bartůňkové, Ingy Mikshiny, Marty Ladjanski a Jara Viňarského. Druhý den bude následovat koncert z děl skladatelů, kteří byli hudebními osobnostmi v průběhu Ceny Jarmily Jeřábkové – Ivana Loudová, Aleš Březina, Marek Kopelent, Kryštof Mařatka, Martin Smolka.
V prvním soutěžním večeru uvedou vybraní finalisté před publikem a před porotou své volné choreografické práce. Představí se Cansu Ergin (Turecko), Rita Gobi (Maďarsko), Tina Breiova (Arménie/ČR), Johana Pockova (ČR), Lior Lazarof (Maďarsko/Israel), Dmitrij Gaitjukevichs (Lotyšsko), Sára Koluchová (ČR). Program následujícího dne je vyhrazen choreografiím, které vybraní finalisté vytvořili na některou z kompozic Aleše Březiny, skladatele ročníku 2017.
Na závěr organizátoři připravili oslavy 140. výročí narození Isadory Duncan, připomínku 25. výročí založení Konzervatoře Duncan Centre a představení vítězných choreografií laureátů CJJ 2017. Na konec pak rozezní vzducholoď Gulliver Mysterium času Miloslava Kabeláče v tanečním ztvárnění Dagmar Chaloupkové.
„Choreografická soutěž Cena Jarmily Jeřábkové se postupně stává přirozenou středoevropskou platformou pro vyměňování uměleckých zkušeností a tvůrčích přístupů mladých choreografů a tanečníků z oblasti současného tance a tanečního divadla a je inspirací nejen pro ně, ale i pro veřejnost, která má možnost jejich práce posuzovat. Festival Nové Evropy, který soutěž rámuje, nabízí divácké veřejnosti možnost seznámit se s tvorbou a uměleckými trendy zemí východní Evropy, tvůrcům pak možnost reprezentativního uvedení jejich děl před pražským publikem a na zahraničním turné,“ uzavírají organizátoři.
Více informací zde.
Zdroj: Duncan Institut
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média