Filip Veverka slaví kulatiny
zprávy
Veverka absolvoval taneční konzervatoř v Brně. Po ukončení studií získal v roce 1996 angažmá v Národním divadle v Praze, kde měl během sedmi let možnost pracovat jako sólista například s choreografy Jiřím Kyliánem, Jurijem Grigorovičem nebo Borisem Bregvadzem. Za roli Petruccia v Crankově Zkrocení zlé ženy získal v roce 2003 Cenu Thálie. Hostoval v divadle J. K. Tyla v Plzni a v Národním divadle v Brně. V roce 2003 odešel na dvě sezony do Tulsa Ballet v americké Oklahomě. Poté působil na pozici sólisty v Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfu, kde tančil především v choreografiích Youriho Vàmose. K jeho stěžejním rolím se řadí například Romeo v Romeovi a Julii, Demetrius ve Snu noci svatojánské, Princ v Louskáčkovi a ve Spící krasavici, titulní hrdinové v baletech Spartakus a Julien Sorel. V sezoně 2009/2010 byl členem Švédského královského baletu ve Stockholmu. Ve Státní opeře Praha hostoval v minulých letech v roli Prince v Čajkovského Labutím jezeře a 23. ledna 2010 nadchl premiérové publikum ztvárněním role Neznámého v baletu Spící krasavice – poslední dcera cara. V sezoně 2010/2011 krátce účinkoval ve Státní opeře Praha. Až do roku 2015 měl sólovou smlouvu v Národním divadle Brno a jako host spolupracoval s ND v Praze a německým Staatstheater Karlsruhe. V posledních letech působil jako asistent choreografie v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, v Divadle F. X. Šaldy v Liberci a jako choreograf v Divadle J. K. Tyla v Plzni.
Nedávno vzniklý rozhovor s oslavencem si můžete přečíst zde: http://www.tanecniaktuality.cz/filip-veverka-stavet-choreografii-je-jeden-velky-zazitek/
Přejeme všechno nejlepší!
Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média