Laterna magika: derniéra inscenace Legendy magické Prahy
zprávy
„Legendy magické Prahy pro Laternu magiku inscenoval režisér Jiří Srnec, dlouholetý spolupracovník Laterny magiky a zakladatel dalšího českého unikátu, černého divadla. I jeho prvky jsou v inscenaci využity, ale hlavním jazykem, kterým promlouvá, je tanec,“ upřesňuje Zdeněk Prokeš, umělecký šéf Laterny magiky. Inscenace volně navazovala na projekt Černého divadla Jiřího Srnce Pražský chodec, ale stala se svébytnou inscenací. Choreografii v neoklasickém duchu vytvořil Petr Zuska. Pro inscenaci vznikla autorská hudba z pera Kryštofa Marka, Národní divadlo ji vydalo i samostatně na CD. Inscenace Legendy magické Prahy hovoří jen tancem a pohybem, v duchu tradice Laterny magiky jako divadla určeného pro tuzemské i zahraniční publikum.
„Publikum představením provází Kráčivec, který jako nestárnoucí poutník na sebe bere podobu hrdinů různých pověstí, nikdy neumírá a nerodí se, ale proměňuje svou identitu s každým příběhem. Na cestě jej doprovází alter ego, svůdcovská, rošťácká postava v oděvu šaška či blázna, jsou neoddělitelní a svou pouť věky musí společně zahájit i ukončit. S oběma navštívíme třeba Faustův dům, království Pána Vltavy, který se oženil s prostou židovskou dívkou, nebo si připomeneme radostnou atmosféru rudolfinského dvora,“ vysvětlují zástupci Laterny magiky.
Inscenace, která se věnuje Praze a její historii či tajuplnému odkazu bájí a pověstí, není na repertoáru Laterny magiky ojedinělým činem. Příkladem byla inscenace režiséra Václava Kašlíka Pražský karneval z roku 1973 a její inovovaná verze, kterou o rok později režíroval Evald Schorm. I některé další inscenace už svými názvy evokovaly vztah k městu: Jednoho dne v Praze, Pragensia, Vox Clamantis.
Více informací zde.
Zdroj: Laterna magika
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média