Na počátek léta chystá orchestr Musica Florea a taneční soubor Hartig Ensemble ve spolupráci ve Společností Zdeňka Fibicha jedno z děl ze souboru známých melodramat 18. století, které se bezprostředně váže k historii pražského divadelního života. Ředitel divadelního orchestru Nosticova divadla Václav Praupner (1745–1807) napsal v roce 1789 melodram s baletem o kouzelnici Kirké (původní název Circé), ke kterému se ojediněle dochovala jak rukopisná partitura s podrobnými scénickými poznámkami, tak i libreto (uložené v Českém muzeu hudby). Toto dílo litoměřického rodáka vybízí k historicky poučenému nastudování, a to nejen po stránce hudební, ale i divadelně inscenační. Ožije tedy znovu 3. července 2019 v mobilním divadle Florea Theatrum s ručně malovanými dekoracemi, postaveném na Letní scéně HAMU v Lichtenštejnském paláci na Malé Straně pod taktovkou Marka Štryncla a v choreografii a režii Heleny Kazárové s Ditou Hořínkovou v hlavní roli Kirké a Jiřím Klemem v roli Plutona. Náročného úkolu nastudování textu a jeho souladu s hudbou se ujala naše přední odbornice na žánr melodramu Věra Šustíková a tato novodobá premiéra v historicky poučené interpretaci bude uvedena jako prolog k 22. ročníku Melodramfestu pod záštitou České komise pro UNESCO. Od 20:00 proběhne v Klubu HAMU dramaturgický úvod k představení.
Prof. Helena Kazárová, Ph.D. usilovala o uvedení díla již dlouhou dobu, díky PhDr. Věře Šustíkové, Ph.D. a Fibichově společnosti se podařilo v roce 2016 realizovat uvedení díla v Městském divadle v Kladně v soudobém pojetí (Filharmonický orchestr Iwasaki, dirigent Jiří Petrdlík, režie slova a hudby Věra Šustíková, scénické řešení Jaroslav Slánský, v roli Kirké Apolena Veldová, Pluton Jan Krafka, tančil Hartig Ensemble). Nyní budou mít diváci možnost díky porozumění dirigenta Marka Štryncla a jeho orchestru Musica Florea zažít tento kus plný dobové „estetiky hrůzy“ a mít „divadelní potěšení z ošklivosti“ podobně jako pražské publikum konce 18. století, kdy zde pobýval Mozart i Casanova.
Zdroj: Tisková zpráva
Melodramatická Kirké Václava Praupnera – dílo Mozartova současníka jako symbióza hudby, slova a tance
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 7 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení