Na počátek léta chystá orchestr Musica Florea a taneční soubor Hartig Ensemble ve spolupráci ve Společností Zdeňka Fibicha jedno z děl ze souboru známých melodramat 18. století, které se bezprostředně váže k historii pražského divadelního života. Ředitel divadelního orchestru Nosticova divadla Václav Praupner (1745–1807) napsal v roce 1789 melodram s baletem o kouzelnici Kirké (původní název Circé), ke kterému se ojediněle dochovala jak rukopisná partitura s podrobnými scénickými poznámkami, tak i libreto (uložené v Českém muzeu hudby). Toto dílo litoměřického rodáka vybízí k historicky poučenému nastudování, a to nejen po stránce hudební, ale i divadelně inscenační. Ožije tedy znovu 3. července 2019 v mobilním divadle Florea Theatrum s ručně malovanými dekoracemi, postaveném na Letní scéně HAMU v Lichtenštejnském paláci na Malé Straně pod taktovkou Marka Štryncla a v choreografii a režii Heleny Kazárové s Ditou Hořínkovou v hlavní roli Kirké a Jiřím Klemem v roli Plutona. Náročného úkolu nastudování textu a jeho souladu s hudbou se ujala naše přední odbornice na žánr melodramu Věra Šustíková a tato novodobá premiéra v historicky poučené interpretaci bude uvedena jako prolog k 22. ročníku Melodramfestu pod záštitou České komise pro UNESCO. Od 20:00 proběhne v Klubu HAMU dramaturgický úvod k představení.
Prof. Helena Kazárová, Ph.D. usilovala o uvedení díla již dlouhou dobu, díky PhDr. Věře Šustíkové, Ph.D. a Fibichově společnosti se podařilo v roce 2016 realizovat uvedení díla v Městském divadle v Kladně v soudobém pojetí (Filharmonický orchestr Iwasaki, dirigent Jiří Petrdlík, režie slova a hudby Věra Šustíková, scénické řešení Jaroslav Slánský, v roli Kirké Apolena Veldová, Pluton Jan Krafka, tančil Hartig Ensemble). Nyní budou mít diváci možnost díky porozumění dirigenta Marka Štryncla a jeho orchestru Musica Florea zažít tento kus plný dobové „estetiky hrůzy“ a mít „divadelní potěšení z ošklivosti“ podobně jako pražské publikum konce 18. století, kdy zde pobýval Mozart i Casanova.
Zdroj: Tisková zpráva
Melodramatická Kirké Václava Praupnera – dílo Mozartova současníka jako symbióza hudby, slova a tance
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 11 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 11 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 11 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 11 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 11 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení