Nová premiéra souboru Mime Fatale Balkán se uskuteční v květnu v pražském NoD
zprávy
„Zvědavost, živost, temperament, tyto prvky balkánského života se v našem představení neustále točí,“ říká Irina Andreeva, režisérka inscenace. „Pro Mime Fatale je to výzva posunout pantomimu více k herectví a najít novou dynamiku a energii, kterou by přenesly i na diváky.“ Možnosti, jak inovovat pantomimu hledají členky této skupiny neustále. Například v jejich posledním úspěšném představení Push the Button, kde v živém doprovodu beat-boxu vytvořily na jevišti virtuální realitu počítačových her a bavily jako jejich bojující hrdinky. Tentokrát se však rozhodly inspirovat Balkánem, a to doslova.
Projekt je totiž založený na přímé zkušenosti s balkánskými a romskými tématy. Dívky získaly rezidenční podporu Visegradského fondu a na několik týdnů jedou zkoušet do Budapešti, kde spolu s romskými hudebníky z maďarského a rumunského prostředí vytvoří jedinečnou podobu představení, kterou tam odehrají 30. dubna. Po obohacení Balkánu o tuto zkušenost uvedou premiéru inscenace v pražském NoDu, kde poslední dva roky hrály i zmíněné Push the Button.
„Pro dramaturgii NoD je ženská pantomimická skupina oživením. Baví mě na nich, jak dokáží pracovat s pantomimou, zvuky, hudbou a originálním pohybovým vyjádřením,“ říká o představení dramaturg divadla Adam Halaš.
Balkán se dotýká také důležitého sociálního tématu, je o životě menšin, izolaci a jinakosti. Hlavně je však oslavou: života, jeho možností. Slibuje být „rejem rytmů, tanců a situací tak jako v opravdovém cikánském životě: nepřetržitě od začátku do konce.“ V inscenaci účinkují Barbora Debnárová, Michaela Hradecká, Barbora Mišíková, Tereza Těšínská a Kateřina Votočková.
Více o souboru: www.mimefatale.cz Zdroj: NoD
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média