Parížsky Festival d’Automne počas 40 rokov svojej existencie aplikoval pre organizáciu princíp priamej úmernosti: čím väčšie mesto, tým väčší festival. Program, ktorý by sa dal zvládnuť za týždeň či 10 dní, sa počtom repríz prispôsobuje potrebám a hlavne počtu divákov, ktorí čakajú na lístky v dlhých radách často už niekoľko hodín pred predstavením. A preto niet divu, že trvá tak dlho až opadne zo stromu i posledné lístie. V priebehu troch jesenných mesiacov oficiálne zabalených do dátumu od 15. septembra do konca decembra, ponúka festival široké spektrum umeleckých foriem v piatich sekciách – divadlo, tanec, hudba, vizuálne umenia a tiež film. Asi 60 rôznych diel (niektoré sa hrajú v premiére) sa odohrá približne v 350 predstaveniach pred zrakmi 100.000 divákov. Tvorcovia pochádzajú takmer zo všetkých kontinentov (Orlin, Thing, García, Maxwell, Cage, Kameric, Cohen...), bohaté zastúpenie má domáca francúzska produkcia (Charmatz, Monnier, Bengolea, Bel,...). Umeleckým garantom je dámske duo Marie Collin a Joséphine Markovits, ktoré o dramaturgickom výbere pre tento jubilejný ročník festivalu hovoria ako o „enigmatickej alchýmii predstavení, ktoré spoločne vyslovujú: Jeseň.“ Je to kolos živého umenia, ktorý si nekladie ambíciu vtesnať sa pod strechu jedinej dramaturgickej idey. Naopak, všeobjímajúce súčasné umenie rozlieva koncept do šírky, čo pojme celé mesto a priestor celého ročného obdobia.
Preformuje sa vo viacerých centrách moderného umenia v Centre Pompidou, v Théâtre de la Ville, Théâtre de la Bastille, Théârte de la cité internationale, v La Ménagerie de Verre, Musée du Louvre, v Musée d’Orsay... Výber tanečných predstavení priblížime niekoľkými príspevkami z podzimného festivalu. -as-
Parížska jeseň – Festival d’Automne
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média