Physical Jerks, nová inscenace DOT504 Dance Company
zprávy
„Nahlédněte do světa jednoho netrpělivého páru, do světa rozpadu lidských hranic, které je tísní. Denně trénují a cvičí, aby zůstali zdraví, v dobré formě a chránili tak geny svých těl. Ale nejspíš jsou to jen dva pitomci, tančící v rytmu vlastní DNA, co se baví až k smrti. Potleskem vyjadřujete podporu. Ale pozor na to, čemu,“ říká Paul M Blackman.
Autorský pár se soustřeďuje na dvojici fanatiků zdravého životního stylu, pohybu a aktivity, která se snaží vyrovnat – značně po svém – s limitními životními situacemi, které se snaží zvládat vlastním způsobem.
Inscenace stojí na výkonech performerů – Nathana Jardina (B) známého z Collective Loss of Memory doplňuje Teresa Noronha Feio (PO). „Tanečnice stejné krevní skupiny jako Nathan, ať už co do techniky, fyzických dispozic nebo stylu. Spolu vytváří přesvědčivý pár ,jerků‘, křečovitě se snažících urvat ze života maximum, ať už to stojí za to, nebo ne,“ dodávají organizátoři.
Paul M Blackman
Absolvoval West Australian Academy of Performing Arts v roce 2002. Spolupracoval se soubory Jasmin Vardimon Company (GB), David Zambrano (B), Rootlessroot (GR), Battery Dance Company (NYC), The Hellenic Dance Company (GR), West Australian Ballet (AUS) & Buzz Dance Theatre (AUS). V roce 2006 získal ocenění Nejlepší tanečník od Ausdance, australské organizace profesionálního tance a v roce 2007 titul Nejlepší umělec organizace Article 19 (GB). V roce 2010 byl Paul Blackman součástí projektů 50 dní a Tierras Enamoradas Davida Zambrana. Jeho pedagogická činnost se soustřeďuje především na Atény, rodnou Austrálii a další odborné školy, festivaly, workshopy a semináře. Je jedním z původních členů programu Dancing to Connect rozšířeného do 54 zemí celého světa. Paul Blackman působí jako choreograf i tanečník v Evropě, Asii, na Středním Východě, ve Skandinávii, Velké Británii, USA a v Austrálii. Spolu s Christine Gouzelis založil společnost JukStaPoz, která přináší divákům žánr divadelně scénického tance s nekonvenčními přístupy.
Christine Gouzelis
Vystudovala Národní školu tance v Athénách. Vystupovala v mezinárodních produkcích a spolupracovala s umělci, jako například: Jasmin Vardimon (UK), David Zambrano (B) a The Hellenic Dance Company (GR) kde vystupovala v choreografiích Wima Vandekeybuse (B), Rootlessroot (GR), Antona Lachkého (B), Martina Lawrence (UK) a Pascala Rioulta (NYC). V roce 2004 dostala stipendium na ImPulsTanz a v roce 2010 stipendium od nadace Onassis na projekt 50 dní s Davidem Zambranem v Kostarice. Absolvovala turné ve Spojených Státech, Austrálii, Asii, Skandinávii a v Evropě. Vedla a spolupracovala na profesionálních mezinárodních seminářích a workshopech v nejrůznějších institucích. Je docentem na Národní škole tance v Athénách. Momentálně je rezidenčním umělcem na hongkongské Academy of Performing Arts.
Nathan Jardin
Vystudoval SEAD – Akademii tance v Salcburku. Jako tanečník a choreograf má za sebou řadu projektů v Belgii, Francii, Rakousku, Německu, Švédsku, Švýcarsku a Hong Kongu.
Teresa Noronha Feio
Vystudovala Fontys Dansacademie v nizozemském Eindhovenu, katedru divadelního tance a Escola de Danca do Conseratorio Nacional v Lisabonu, kde studovala klasické techniky, Graham techniku, dramaticko-hereckou techniku a portugalský folklorní tanec.
Zdroj: Divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média