Povídky v Jihočeském divadle
zprávy
Večer otevře choreografie …a zmizeli norského tvůrce Ola Kristiana Tangena, který o svém díle říká: „Jednu věc máme všichni na světě společnou. Všichni jednou zažijeme nějakou formu odloučení. Můžeme být odloučeni od druhého člověka nebo se můžeme jednoduše odcizit sami sobě, a pak už najednou nepoznáváme ani sami sebe. Častokrát pociťujeme, že tvoříme skupinu nebo společnost. Ale jsme opravdu spolu, nebo jsme jen vedle sebe a vlastně sami? Vždy chceme předvídat, co je před námi, ale odloučení nás většinou zastihne nepřipravené. Jakým výzvám čelíme, když nastane nějaký druh odloučení? Odcizíme se sami sobě a necháme všechny ostatní, včetně sebe samých samotné? Oddělíme se od kolektivu?“
Jan Kodet ke své choreografii Řekni sýr dodává: „Fotoateliér je vybaven moderní citlivou zábleskovou osvětlovací technikou, tedy vším, co je třeba k zachycení vašich životních okamžiků. Stačí zapózovat.“
Poslední taneční kompozici večera s názvem Kresba v písku vytvořil šéf baletního souboru Jihočeského divadla Attila Egerházi. „Proces práce choreografa znamená převážně kresbu pohybů v prostoru prostřednictvím lidského těla. Pohyby, tak jak se objevují, s následujícím pohybem zase mizí. Z toho důvodu je taneční umění uměním okamžiku, uměním přítomnosti. Abychom mohli žít život jako ,umělci života‘, musíme být připraveni žít v přítomnosti. Přítomnost je pro nás jedinou realitou. Minulost již neexistuje stejně tak jako budoucnost. Hlavní roli v mém baletu hraje přechod momentu a přechod do různých fází života. Jak se z přítomnosti v momentě stává minulost a jak se náš život stává historií a odplyne pryč. Čas plyne a náš život a okamžiky z našeho života plynou s ním. Prožít život znamená v určitém smyslu kreslit obrazy do písku, které jsou pak pomalu, někdy rychle, smeteny vánkem času. Každý významný moment našeho života, vůně, barva, pocit, smích i slzy, dotek, tvář, tvar, zvuk, obraz, polibek, objetí, láska a celý život, to vše časem zmizí. Vše, co se zrodí a je stvořeno v hmotném světě, který je jevištěm dramatu našich životů, vše jednou zmizí a je jen otázkou času kdy…,“ vysvětlil Egerházi.
Zdroj: Jihočeské divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 14 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média