Pražská premiéra projektu Fénix Adély Laštovkové Stodolové
zprávy
Adéla Laštovková Stodolová, která stojí za projekty Muži, Ženy nebo Malá smrt, přichází s novým představením Fénix, do kterého obsadila Zuzanu Stavnou, Renátu Martinovou, Veroniku Kohútovou, Lindu Caridad Fernandez Saez, Jindřicha Panského a Jaroslava Ondruše.
Na otázku, zda Fénix navazuje na předchozí trilogii Malá smrt, Muži a Ženy autorka odpovídá: „Předchozí projekty vždy souvisely s tím, čím jsem v životě procházela. U autorských projektů se mi nestává, že by mě oslovovala témata, která se nedotýkají vztahů. Je to pro mě oblast, která je absolutně nevyčerpatelná. A to z jakéhokoli úhlu pohledu. Fénix tedy není výjimkou. Navazuje na Trilogii tím, že je znovu částečně autobiografický - hlavním tématem je vztah muže a ženy a novým pohledem na změny, které se jim udály, ale také jejich setkání se stářím a smrtí.“
Adéla Laštovková Stodolová absolvovala Konzervatoř Duncan Centre, poté studovala pod vedením profesora Ctibora Turby na Katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. V současné době vyučuje na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. Kromě interpretační činnosti se věnuje vlastním autorským projektům (Za tím - 2002, Všechna jediná - 2002-2003, It´s lovely -2004 , či Malá Smrt - 2008). Již za své absolventské představení Všechna jediná (2002) obdržela Cenu Divadelních novin v kategorii alternativní divadlo a získalo i několik ocenění na zahraničních festivalech. V současné době spolupracuje s režisérským tandemem SKUTR - pod hlavičkou STK Theatre Concept již vznikly inscenace Muži (nominování na inscenaci roku v anketě Divadelních novin) a Ženy. Mezi její nejnovější práce patří režie inscenací Poslední papež a Přirození pro A studio Rubín, NOs, který vznikl v rámci festivalu Divadelní léto pod plzeňským nebem či choreografie inscenace Mauglí pro Divadlo Kalich.
Recenze zde.
Videoukázka zde.
Předprodej goout.cz nebo ticketart.cz.
Zdroj: Turner PR
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média