Může být tanec společensky angažovaný? Přednáška Anny Till a Daniely Machové proběhne 14. listopadu 2019 v 17:30 hodin ve Studiu ALTA v rámci festivalu RespondART, Vstup zdarma.
Pohybující se tělo jako společenský „statement“ je hlavním tématem celého festivalu RespondART. Může se osobní sdělení převedené do jevištní formy stát zároveň politickým či společenským manifestem? Dokážeme za abstraktními pohyby číst konkrétní inspirace? Přináší kapitalistická a postkomunistická zkušenost rozdíly v přístupu umělců k jejich tématům?
Své pohledy na danou problematiku představí německá tanečnice a choreografka Anna Till a česká taneční teoretička Daniela Machová. Jejich příspěvky definují prostor, v jakém se rozproudí následná diskuze.
Anna Till je tanečnice a choreografka působící v Drážďanech. Studovala obor Tanec, kontext, choreografie na univerzitě v Berlíně a kulturní teorie v Lüneburgu. Své vlastní choreografie představila v Berlíně, Düsseldorfu, Lipsku, Drážďanech, Košicích, v Praze, Florencii, Izraeli, Chile, Maroku, Mosambiku a dalších. Kromě choreografie se věnuje rozvoji vzdělávacích formátu. Je aktivní členkou sítí TanzNetzDresden a Villa Wigman für Tanz e. V., v rámci kterých se snaží podporovat nezávislé umělce na volné noze v Drážďanech.
MgA. et Mgr. Daniela Machová, Ph.D. vystudovala sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a taneční vědu na Akademii múzických umění. Je redaktorkou a ředitelkou Tanečních aktualit a členkou Etnochoreologické studijní skupiny při ICTM. Zajímá se o současný tanec, pohybové umění, společenský tanec. Ve své badatelské práci zkoumá různé aspekty spojené s tancem optikou sociologie (př. Studium tanečního publika, profese tanečníka na volné noze vs. na angažmá, profese tanečního mistra, český fenomén „tanečních“, výzkum tanečních studií apod.).
Zdroj: Institut umění – Divadelní ústav
Přednáška o angažovaném tanci v ČR a zahraničí
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 13 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média