Premiéra Obsese Kateřiny Stupecké slibuje rozkrýt ty nejhlubší procesy přání a touhy
zprávy
Uplynulé dva roky se Kateřina Stupecká věnovala nabírání interpretačních zkušeností jako členka souboru DOT504 (inscenace 100 Wounded Tears, Manson) a Divadla bratří Formanů (Obludárium). Choreografie Obsese vznikla jako závěrečné magisterské představení na HAMU pod vedením Jana Kodeta.
A co znamená obsese pohledem choreografky? „Obsese je nutkavá myšlenka, kterou nechceme opustit, je to naše koření. Chceme ji mít, to je vše. Nic jiného není, neexistujeme ani my, pokud nežijeme naší obsesí. Není prostor, není čas, jsme utopeni ve svých hlavách zamotaní do sebe. Je nám dobře, protože nejsme. Naše já, naše kořeny nejsou, protože z těch jsme se už dávno vytrhli. Obsese není svět, ale jiná realita.“
Kateřina Stupecká ve své choreografii spojila tanečníky, kteří se obvykle nesetkávají a každý z nich přináší svůj osobní vklad: „Samotní tanečníci byli mou inspirací, jejich role je esencí jejich osobností přetransformovaná do nejvyššího stupně fyzického vyjádření“, vysvětluje Stupecká tvůrčí proces.
Po premiéře bude program pokračovat v nově otevřeném prostoru Studia ALTA, kde se uskuteční koncert skupiny Circus Problem.
Kateřina Stupecká na sebe výrazněji upozornila již v roce 2008 choreografií Da Capo, za kterou získala prestižní Cenu Sazky 2009 za „objev v tanci“ a zároveň Cenu Jarmily Jeřábkové. Její následný projekt Sunyata získal nominaci na Taneční inscenaci roku, kterou každoročně uděluje mezinárodní porota festivalu Česká taneční platforma.
Kateřina absolvovala v roce 2007 Konzervatoř Duncan Centre. Během studia se zúčastnila studijního pobytu na Fontys Dance Academy v Nizozemí, kde působila také jako pedagog současného tance. Dále absolvovala taneční stáž ve skupině Déja Donné (Simone Sandroni, Lenka Flory) v Itálii a ve Francii pod vedením Jeana Gaudina. Vytvořila několik vlastních choreografií (Like Glass, Da Capo, Prolog, Sunyata, Kašpar, Teorie Chaosu). Za Da Capo získala Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy 2008 a v roce 2009 a Cenu Sazky za objev v tanci. V roce 2011 získala choreografie Sunyata nominaci na nejlepší taneční inscenaci roku. Spolupracuje s Lindou Duškovou na divadelních představeních Nesladim, Absint, Doppler (Divadlo Disk). Pod vedením Davida Hintona vznikl taneční film s názvem Kašpar. Interpretačně spolupracovala s Fabrice Ramalingom /FR/, taneční skupinou NANOHACH, Jiřím Heřmanem - Rusalka/CZ/, Yoshi Oida – Smrt v Benátkách /JPN/, Janem Kodetem - Human Locomotion. Je členkou skupiny DOT504 v inscenacích 100 Wounded tears, Manson /CZ/ a členkou Divadla bratří Formanů – Obludárium - Petr Forman, Matěj Forman /CZ/ ad.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 13 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 13 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média