SE.S.TA pořádá již desátou rezidenci pro choreografy s koučinkem
zprávy
„Rezidence je koncipována jako dialog mezi choreografy a zkušenými umělci – kouči, kteří choreografy v práci vedou. Účastníci vytvoří buď choreografii přímo pro rezidenci nebo vyberou část již rozpracované, která slouží jako podklad pro práci s koučem. Úloha kouče není vnášet do práce choreografa vlastní podněty, ale pomoci mu pojmenovat obsah díla, identifikovat charakterizující rysy, hledat co je možné rozvinout a na co zaměřit další zkoumání. Kouč je v roli jakéhosi průvodce tvorbou,“ shrnuje podstatu projektu ředitelka Centra choreografického rozvoje SE.S.TA Marie Kinsky.
Vybraní uchazeči budou pracovat s Jeanem Gaudinem, francouzským choreografem, představitelem generace enfant terrible francouzského současného tance, který má zkušenosti s přípravou choreografií od filmu a hudebních produkcí až po pařížskou Operu. Jean Gaudin má navíc vzdělání i v oblasti koučování. Dále se účastní Jean – Christophe Paré, tanečník, choreograf, analytik a pozorovatel. Jako generální inspektor tanečního oddělení francouzského ministerstva kultury a ředitel francouzské státní konzervatoře je Jean – Christophe Paré jakýmsi divákem vývoje tanečního oboru a vývoje práce mnoha současných tanečních a choreografických osobností. Třetím koučem bude Rivca Rubin, průkopnice uměleckého koučování, která se specializuje především na Body-Mind Centering.
„Rezidence pro choreografy s koučinkem je v českém prostředí unikátní příležitostí otevřít nové cesty vlastní tvorby a bádání, získat pohled z mezinárodní a mezioborové perspektivy, precizně formulovat otázky a nalézat odpovědi a správné choreografické nástroje pro další uměleckou práci,“ vyvsvětlují organizátoři.
Rezidence proběhne již tradičně v srpnu ve Studiu Alta a na HAMU a kromě samotné tvůrčí práce s účastníky nabídne i tréninky pro veřejnost, večerní odborné diskuse a závěrečné work in progress. Rezidence je určena profesionálním tanečníkům a choreografům. Ranní tréninky jsou otevřeny i studentům tance, pedagogům a širší veřejnosti.
Zdroj: SE.S.TA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
dnes
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
dnes
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
dnes
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média