Skupina Ufftenživot uvede nový projekt ve Studiu ALTA
zprávy
„Sára Arnstein a Jiří Šimek v tvůrčím procesu využili poznatky z vlastního výzkumu, v rámci kterého uspořádali početné rozhovory na ulicích a záchodcích (tzn. Toilettalks), nebo například na vlastní kůži vyzkoušeli terapii tmou a holotropní dýchání z potřeby prozkoumat něco, co je hluboko v nás,“ dodávají organizátoři představení.
Práce na inscenaci začaly v létě minulého roku v Kolíně nad Rýnem v divadle Tanzfaktur, kde svou rezidenci zakončili „work in progress“ uvedením, a v průběhu nadcházející sezony plánují zorganizovat německou premiéru. Vytvořený materiál později přivezli zpátky do Čech a pokračovali v práci v rámci rezidencí v Divadle na Cucky a ve Studiu ALTA, které se stalo jejich domovem. V březnu tohoto roku práci prezentovali a konfrontovali s umělci z celé Evropy v rámci festivalu Bazaar, pořádaného sdružením Motus – produkcí divadla Alfred ve dvoře.
Slovy autorů: „Nezapomeň, že život je Loneliness & Stuff! Samota je nedílnou součástí lidské existence, je to základ. Osamělost každý z nás zná. Samota a osamělost. Když dokáži být sám, dokáži sdílet. Jsem dílem, kouskem skládačky. Osamělost by mohla být veličinou, vzdáleností od druhého, jako všudypřítomná veličina, která má vnitřní potenciál nás přibližovat a vzdalovat. Skrze tebe chci být sám a skrze sebe chci sdílet s tebou. Všichni potřebujeme sdílet. Samota se jeví jako vnitřní prostor, vnitřní bublina, která je od samoty druhého jedince oddělena veličinou osamělosti. Každý jsme potenciálním samotyschopným dílem. My věříme, že se musíme nejdřív naučit jít každý sám a až potom můžeme běžet spolu. Sám se rozhoduj, sám mysli, a ráno si sněz svoje müsli. Možná ze strachu se každý den snažíme identifikovat s naším okolím a tím definujeme vlastní identitu, zapadáme do skupin, ,jedeme na vlně‘, a tím se snažíme zapadnout. Ale není to zbytečné? Není lepší hledat sami v sobě a záměrně se nevymezovat? Protože samota prostě jen je. V našem představení tedy jsme, existujeme, hrajeme si s pohybem, přehráváme to se slovem, přeháníme to s životem. A chceme to sdílet.“
Inspirací pro projekt Loneliness & Stuff je kromě výzkumu a nahlédnutí na samotu a osamění jako individuální prožitek a skutečnost také kniha Syndrom velkého vlka Thomase Hyllanda Eriksena, kniha Sám, ale ne osamělý Wunibalda Müllera, nebo film Oleho Giævera Proti přírodě.
Teaser zde.
Ufftenživot je nové české divadelní uskupení, které se věnuje autorskému fyzickému divadlu, tanci, novým médiím a slampoetry. Zakladateli a kmenovými členy jsou Sára Arnstein a Jiří Šimek. Oba dva jsou absolventy Katedry alternativního a loutkové divadla DAMU - ateliéru Petry Tejnorové. Pod hlavičkou Ufftenživot vzniklo představení GoG (2014), které bylo reprízované v České republice (Studio ALTA a Moving station Plzeň) a v zahraničí (uvedení v Maďarském národním divadle v Miškovci v rámci festivalu SZEM). „Divadlo chápeme jako zážitek a prostor pro sdílení, ve kterém se dá vrátit k něčemu, na co už jsme dávno zapomněli, na naši přirozenou spiritualitu, která je utlučená dnešním konzumním a rychlým způsobem života. Svojí tvorbou chceme nabízet divákům prostor, ve kterém se mohou na malou chvíli zastavit a podívat se na svět jinýma očima. Vytváříme zážitky, jimiž diváka provokujeme k vlastnímu kritickému pohledu, k rozšiřování obzorů a novému pojmenovávání toho, co je kolem nás," říká Šimek a Arnstein.
Více na www.ufftenzivot.cz
RespondART je celoroční projekt Studia ALTA ve spolupráci s divadlem Alfred ve dvoře, TanzFaktur Kolín nad Rýnem a Brottfabrik Bonn. V rámci projektu uvedeme několik společensky angažovaných představení, po kterých bude následovat diskuze moderovaná Alicí Koubovou. Speciálním hostem dubnových diskuzí bude německý filozof Martin Dornberg. Cílem projektu je přivést diváky k aktivní recepci uměleckého díla, lepšímu pochopení dnešního světa a vlastnímu kritickému myšlení. Projekt finančně podpořil Česko-německý fond budoucnosti.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média