Stopy v písku: besedy o tanci a divadle budou pokračovat i letos, v lednu s mimem Richardem Weberem
zprávy
V dalších měsících jsou plánována setkání s Evou Kröschlovou, etnochoreologem Karlem Pavlištíkem, scénografem Josefem Jelínkem, vzpomínkové večery na mima Jiřího Kaftana a tanečníka Vladimíra Nečase a mnoho dalšího.
Richard Weber se narodil 8. února 1932 v Praze. V roce 1950 absolvoval odbornou maskérskou a vlásenkářskou školu a začal pracovat ve filmových ateliérech na Barrandově a v Československé televizi. Od roku 1956 se ale začal intenzívně, byť z počátku amatérsky věnovat pantomimě. Zároveň započal se studiem režie na pražském DAMU. V roce 1958 se stal zakládajícím členem Pantomimy Na zábradlí, kde z počátku působil i jako provozní ředitel. Za sedmnáct plodných led zde sehrál mnoho rolí v dnes již legendárních inscenacích. Jeho angažmá v divadle Na zábradlí skončilo v roce 1975, kdy emigroval do Švýcarska.
Ve Švýcarsku působil ve Versciu jako pedagog v prestižní Scuola Teatro Dimitri a režisér v Compagnia Teatro Dimitri, kde se na řadě inscenací podílel také autorsky. Jako mim byl velmi dynamický, jeho jevištní charaktery měly hodně ironickou, někdy i potměšilou povahu. Pěti epizodními rolemi se začlenil do českého filmu (na několika se podílel také jako maskér): žlutý manžel (Až přijde kocour, 1963), člen pantomimických skupin (Neděle ve všední den, 1962; Bylo čtvrt a bude půl, 1968), dekadentní mladík (Nevěsta, 1970) a naposledy jako kouzelník Richard v Sísově hudebním snímku Hudba kolonád (1975). Jeho portrét zachytil Otakar Brůna v knize Největší pieroti (1998). V 90. Letech uváděl s Dimitrim divadelně cirkusový pořad Čtyřikrát varieté, pohostinsky působil také v Schauspielhausu v Curychu, kde uvedl hru Boulevard du Temple, ke které napsal vlastní libreto. Zdroj: HAMU
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 17 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 49 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média