Synchronicity - derniéra choreografie Michala Záhory a souboru NANOHACH
zprávy
Michal Záhora je tanečníkem, choreografem a pedagogem. Jako tanečník získal široké zkušenosti v zahraničních angažmá tanečních souborů (soubor Roberta Zapally /Itálie/, národní soubor Carte Blanche /Norsko/, Scottish Dance Theatre /V. Británie/) a také při spolupráci s mnoha zahraničními choreografy. Od roku 2005 je členem české skupiny NANOHACH v rámci které vytvořil ještě představení Resonance. Oba projekty byly prezentovány s úspěchem u diváků i kritiky nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Michal Záhora je od roku 2009 ředitelem Konzervatoře Duncan centre a v tomto roce je jedním z členů mezinárodní poroty festivalu Česká taneční platforma.
Soubor NANOHACH založilo v roce 2004 několik absolventů Konzervatoře Duncan centre. Jejich cílem platným dodnes bylo vytvořit platformu pro realizaci tanečně-divadelních projektů na vysoké profesionální úrovni a tvůrčím způsobem úzce spolupracovat se zahraničními choreografy a uměleckými subjekty. Soubor působí v posledních letech především v pražském divadle Ponec a v holešovickém Studiu ALT@ – Hala 30. Velmi často vstupují NANOHACH do veřejného prostoru (České Centrum Praha, Společnost F. Kafky, kino Aero, Botanická zahrada, metro Florenc a další pražské exteriéry, galerie, nádražní budovy a tovární haly). Výběr z projektů: Portrét (ch.: I. M. Popovici /RO/, Cena SAZKY 2007 za „objev v tanci“ a Cena za interpretaci 2007), -gracerunners- (ch.: K. Foss /NO/), Resonance (ch.: M. Záhora), Miluj mě (ch.: N. Charnock /UK/), Zločin a trest – pohybová skoroopera (r.: J. Komárek, Cena za nejlepší light design 2010), Kdo je Annik? (ch.: P. Fornayová /SK/), Brut (ch.: Fabrice Ramalingom /FR/). Soubor mnohokrát vystupoval také v zahraničí (Anglie, Argentina, Francie, Irsko, Izrael, Maďarsko, Německo, Norsko, Pákistán, Polsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Srbsko, USA, Španělsko). Zdroj: Divadlo Ponec Foto: Vojtěch Brtnický
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 14 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 14 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média