„Publikum je jednou z nedílných složek divadla, bez které tato umělecká forma zkrátka nemůže existovat. To jsme si možná ještě palčivěji uvědomili v době koronavirové pandemie, kdy byl fyzický kontakt mezi divákem a umělcem přetržen. Na druhou stranu je divák často brán jako tak automatická součást divadla, že se stále relativně málo reflektuje jeho prožitek či úloha. Proto jsme se v letošním Speciálním vydání rozhodli prozkoumat vztah tance a jeho diváka z různých úhlů pohledu,“ popisuje motivaci tématu vedoucí projektu Petra Dotlačilová.
Publikace tak přiblíží například různé formy tzv. audience development českých festivalů i souborů kamenných divadel. Prozkoumá také potenciál angažovanosti českého tance i specifické formy interaktivní práce s divákem, od inscenací pro děti po ty využívající nejnovější komunikační technologie. Autoři také představí pohledy tanečníků na publikum a na svou vlastní diváckou zkušenost, nebo obnaží fenomén kinestetické empatie, kterou může divák v hledišti zažít.
Speciální vydání 2020 se objeví na pultech vybraných knihkupectví, obchodů a divadelních pokladen na začátku nové sezony, již nyní si jej ale můžete objednat a získat hned, jak dorazí z tiskárny, navíc s 30% slevou.
„Předprodejem chceme umožnit našim věrným čtenářům výhodnější nákup, zároveň nám usnadní pokrýt již vzniklé náklady s přípravou a vydáním publikace. Koronavirová epidemie nepřímo zasáhla i nás a získávání finanční podpory pro vydání publikace je v tomto roce složitější,“ dodává Daniela Machová, ředitelka Tanečních aktualit.
Pro předprodej Speciálního vydání 2020 využijte náš objednávkový formulář. Pokud máte zájem i o naše předchozí ročníky, navíc s 50% slevou, vyplňte krátký dotazník, který nám pomůže přinést vám ještě lepší informační i publicistický servis.
Tanec a publikum ve středu zájmu nového Speciálního vydání 2020
Již třetím rokem pro vás připravuje redakce Tanečních aktualit tištěné dvojjazyčné Speciální vydání. Zatímco předchozí ročníky připomínaly „Výročí českého tance“ (2018) nebo prezentovaly „Tanec a pohybová umění v českých regionech“ (2019), tématem letošního ročníku je „Tanec a publikum“. Stejně jako v předchozích letech bude publikace česko-anglická, jelikož jejím cílem je promlouvat také k mezinárodní taneční komunitě u nás i v zahraničí a propojit českou taneční obec s evropským kontextem.
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 12 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média