Tanec Praha uvede nový projekt Alaina Platela s 14 africkými umělci
zprávy
Tento dialog začal hudbou. Serge Kakudji kdysi odjel z Konga studovat Hudební akademii v Namuru a oblíbil si barokní árie od Monteverdiho, přes Vivaldiho až po Händela. Jeho kontratenor ohromuje bravurností i barvou hlasu. Kytarista Rodriguez Vangama patří k místním konžským „sapeurs“, tedy dandyům, mladým extravagantním mužům, jakých se posléze na scéně sejde nebývalé množství... on je ovšem jejich „frontman“. A Fabrizio Cassol je skladatelem par excelence. Vydal se naopak z Belgie do Konga, několikrát po sobě, aby všichni společně sbírali a porovnávali hudební materiál, který by vydal na mnohem více, než jediné představení. Ale nechtěli „jen“ koncert. Oslovili tedy Alaina Platela, s nímž Cassol často spolupracuje. Ten se svou divadelní intuicí i jasnou vizí, se schopností odhalit potenciál každého umělce i tam, kde ho nečeká, a se skvělými nápady choreografa a režiséra světového formátu, využil všeho, co tak přirozeně k hudebníkům v Kongu patří. Nakažlivé energie, optimismu, vitality, ale především řeči těla, která je zcela originální. Zapojil i konžského výtvarníka, jehož materiálem pro tvorbu jsou vystřílené nábojnice.
„Multitalentovaní Konžané rozkládají hudbu po svém, svými těly podtrhují frázování, objevují si v ní spodní rytmy a vytvářejí tak nový originální scénický tvar. Platel nechává průchod jejich přirozenému vnímání rytmu, detailně pozoruje individuální pojetí každého z nich a vybírá si, co ho nejvíc baví. Chcete-li hudbu cítit celým tělem, stačí se do ní položit, je to úplně přirozené, přinejmenším v Africe...,“ říká Yvona Kreuzmannová, ředitelka festivalu TANEC PRAHA.
Coup Fatal měl premiéru 10. 6. 2014 na vídeňském festivalu Festwochen a Praha je po Vídni a Amsterodamu třetím městem, kde se toto originální dílo představí divákům. Pokračovat bude na Festival d’Avignon. Detail představení: http://www.tanecpraha.cz/playbill/detail/id/51431/mn/35/page/46 Více informací naleznete na www.tanecpraha.cz Recenzi si můžete přečíst už z předstihem ZDE.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
dnes
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média