V Brně se poslední říjnový víkend uskuteční taneční soutěž Naruby
zprávy
Pravidla soutěže určují, jakou hudbu má tanečník ve své choreografii použít. Soutěžící v kategorii klasický tanec si musí vybrat hudbu nového milénia, tedy s datem po roce 2000. Naopak pro splnění soutěžních požadavků v kategorii moderní tanec je nutné tančit na hudbu klasickou. Pro lepší srovnatelnost výkonů soutěžících jsou zavedeny podkategorie, které jsou rozděleny podle věku tanečníků a na sólový a skupinový tanec.
„Na rozdíl od většiny tanečních soutěží rovněž není pro porotu prvním hodnotícím kritériem technika, ale kreativita, výraz a soulad tance a hudby, což by mělo zajistit, aby hudba nebyla jen nutným doplňkem vystoupení, ale rovnocennou skladebnou součástí choreografie. Proto jsou do poroty pozváni nejen mistři tance, ale i umělci z ostatních uměleckých oborů, zejména hudby. Nebude se však pouze soutěžit. Den před samotným utkáním základních uměleckých škol, soukromých tanečních škol a skupin či jednotlivců se mohou účastníci i široká veřejnost zapojit do několika workshopů,“ dodávají organizátoři soutěže.
První dva se uskuteční pod vedením baletního mistra Národního divadla Brno Gustava Bessery Quintanse a budou věnovány klasickému tanci. Jedna z lekcí je určena pro děti a druhá pro dospělé, obě se budou konat ve zkušebnách Národního divadla Brno. Brněnská tanečnice, choreografka a pedagožka Dagmar Dash Voudouragkaki se ujala rovněž dvou dílen, při kterých se bude věnovat současnému tanci a józe.
„Kromě výše uvedeného jsou pro výherce soutěže připraveny hodnotné ceny od mnoha partnerů. Vyhlášen bude také absolutní vítěz soutěže (držitel tzv. Grand Prix), který nejlépe naplní samotnou myšlenku soutěže a bude vybírán velmi pečlivě napříč všemi kategoriemi,“ uzavírají organizátoři soutěže.
Více informací na www.retezovareakce.cz
Zdroj: Tisková zpráva
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 3 dny
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 5 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média