At the end of November, Berliner dance collective laborgras together with ensemble Continuum presented Das Fest to a sold-out Theater im Delphi, a dance piece bringing contemporary dance and Baroque music together.
Elisa Frasson

Elisa Frasson is an Italian dance researcher with extensive experience in the curatorship of screendance events and dance in urban spaces. Recently she has been writing for Tanzschreiber, a platform for critiques on Berlin dance events and working as field researcher for Cantieri Culturali Firenze (IT). In 2022, she was awarded a Dis-Tanz-Solo stipend (Dachverband Tanz Deutschland) for a project on dance and criticism. She is currently working with laborgras dance company (Berlin, DE) for the documentation research of their new dance creation. Elisa holds a PhD in Dance Studies (University of Roehampton, London).
Texty autora
La Caresse du Coma ft. Yolo – A Performative Search for a Kind of Happiness
In La Caresse du Coma ft. Yolo, artists Anne Lise Le Gac together with musician and performer Loto Retina create a quasi-shamanic experience through fictional and theatrical means.
Monument 0.10: The Living Monument – Furiously Slow Journey into the Darkness of Colour
Created for the Norwegian National Company for Contemporary Dance Carte Blanche by choreographer and costume designer Eszter Salamon, Monument 0.10: The Living Monument opened the 14th edition of Oktoberdans International Dance Festival Bergen (Norway).
MOST POPULAR
-
Ensaio para uma cartografia - Is this Feminism?
Emerging critics -
A Room by the Sea - A coffer full of sighs
Emerging critics -
Taneční aktuality are launching a call for papers for Special Edition 2023: Dance and Words
News -
Das Fest – A Kinaesthetic Celebration
Reviews -
J’ai pleuré avec les chiens – A Cry for Communal Transformation
Emerging critics
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří