Diváci v Pekle. Why NoD?
zprávy
Jako první novinka se 8. září v obnovené premiéře představí autorská groteska Ondřeje Davida Kitchen Drama. V ní se Ivana Uhlířová, Irena Kristeková, Michal Kern, Richard Fiala a Dan Dittrich promění v účastníky kuchařské reality show. Inscenace kritizuje posedlost čechů jídlem a mísí se v ní humor, trapnost, magie a především nadsázka.
Netradiční prolnutí činohry, tance a živé hudby přinese inscenace Peklo – Dantovské variace. Na ní spolupracují režisér Jan Nebeský, scenáristka a herečka Lucie Trmíková a herec David Prachař s tanečním souborem 420PEOPLE a hudebním skladatelem Martinem Dohnalem. Za zvuků pianina se před diváky odehraje tragikomedie o souboji s krizí středního věku a hledání smyslu života.
V prosinci uváděné taneční představení v režii Viktorie Čermákové s choreografií Lenky Bartůňkové a Jany Vrány Černá ovce Rodiny bude prostřednictvím výrazových prvků a černého humoru odkazovat na ikony masových vražd Charlese Mansona, Anderse Breivika, Olgu Hepnarovou a rodinu, jako prostředí, které zásadně formuje smýšlení mladého člověka. V příběhu o balancování mezi dobrem a zlem diváci spatří oceňovanou tanečnici Markétu Vacovskou, Tomáše Červinku a herečku Lilian Fischerovou.
Poslední novinkou roku 2014 bude představení Dorky Sulženko Hoštové a Jana Čtvrtníka Proces o hledání originality a smyslu v tanečním umění. Také zde se mohou diváci těšit na propojení s hudbou, živý doprovod obstará lo-fi písničkář Kittchen.
Skvělou podívanou slibuje program narozeninových oslav prostoru ROXY/NoD BE 22. Japonský tanečník Ken Mai, jeden z předních představitelů tance butó, v jehož interpretacích najdeme silné vlivy německého expresionismu a burlesky, přiveze do NoDu svůj nový sólový projekt Dhyana / Meditation. V něm se soustředí na témata mystiky života, smrti a lásky. Pro Maie je charakteristický nejenom duchovní rozměr jeho choreografií, ale také smysl pro humor. Butó kombinuje s burleskou, prvky bojových umění a zpěvem.
BE 22 dále představí jeden z nejvýznamnějších ruských souborů fyzického a tanečního divadla Do-Theatre se snovým představením Gofmaniana / Dust of Dreams. Variace na fantazie výstředního německého spisovatele, hudebního skladatele a malíře E. T. A. Hoffmanna oslňuje magickou scénografií, projekcemi, surreálnými kostýmy a maskami. Představení je inspirováno nerealizovaným scénářem Andreje Tarkovského „Hoffmanniana“, věnovaným posledním dnům Hoffmannova života. Více: www.nod.roxy.cz, www.facebook.com/nodprague
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?