Dne 19. března slaví významné životní jubileum bývalý tanečník Lubor Kvaček, jehož aktivní kariéra je spojena se soubory Slovenského národního divadla v Bratislavě, Armádním uměleckým souborem, Národním divadlem v Brně, Národním divadlem v Praze a Pražským komorním baletem.
Markéta Roth Elblová
Pochází z Hradce Králové, kde se začala věnovat tanci na ZUŠ Habrmanova. Po maturitě na gymnáziu se začala věnovat tanci profesionálně. V letech 2004-2006 studovala tanec na tehdy 1. Soukromé taneční konzervatoři v Praze. Studium na konzervatoři zakončila maturitou a absolutoriem. Současně studovala v letech 2004-2007 taneční pedagogiku na HAMU v Praze. Studium na Akademii múzických umění zakončila bakalářským titulem. V roce 2006 obdržela stipendium na Akademie des Tanzes Mannheim v Německu, kde studovala do roku 2008 pod vedením prof. Birgit Keil a prof. Vladimíra Klose. Studium v Mannheimu zakončila magisterským titulem. V roce 2008 obdržela profesionální taneční angažmá v Badisches Sttatstheater Karlsruhe v Německu, kde ztvárnila mnoho rolí klasického, neoklasického i moderního repertoáru. Se souborem Staatstballett Karlsruhe měla možnost spolupracovat s významnými tanečními osobnostmi, choreografy a baletními mistry. Zúčastnila turné do Číny, Jižní Koreji, Thajska a hostování po Německu.
V sezóně 2014/2015 ukončila svou aktivní taneční kariéru a založila spolu s M. Haaf vlastní baletní školu Ballettschule Elblová-Haaf v Eggensteinu Německu, kde se věnovala vedení školy a výuce klasického a moderního tance. Zde působila do srpna 2020. V letech 2015 – 2020 působila jako taneční pedagožka v tanečních školách Lagunilla-Reijerink, La Remise a Ballettverein Pirouette v Karlsruhe v Německu.
Od roku 2010 se aktivně věnuje Franklinově metodě, která se zabývá pohybem, biomechanikou a neuroplasticitou v propojení s imaginací. Od srpna 2020 je certifikovaným pedagogem Franklinovy metody.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média