Premiéra pohádky Dřevěná víla propojí několik divadelních technik
zprávy
Divadlo POHÁDKA Praha je profesionální zájezdová divadelní scéna – založena hercem, režisérem a principálem Tomášem Kraucherem v roce 1990 – jejíž repertoár je určen pro děti a mládež. Od roku svého založení, uvedl soubor 45 původních divadelních inscenací rozličných žánrů - od pohádkových kabaretů, přes scénická leporela, alternativní formy scénického projevu, černé a luminiscenční divadlo, ale především v klasické činohře. Inscenace spojují divadelní styly a žánry (činohra, hudební a výtvarné divadlo, klasika i moderní inscenační proudy, divadlo poezie). Akcentovány jsou tituly, jež jsou součástí školní výuky: estetická a hudební výchova, literatura (spolupráce se školami všech stupňů).
Soubor Divadla POHÁDKA je volné herecké sdružení přátel divadla nejen pro děti. „Divadlo pro děti chce především herce. Herce, kteří se dokáží divákům přiblížit a komunikovat s nimi. Herce, kteří dokáží poznat, kdy divák ztrácí pozornost, a umí jej zpět vtáhnout do děje. Herce - lidi, kteří chtějí pro děti hrát! Ne jenom kvůli platu, protože zkrátka nějakou práci dělat musí, ale pro chuť z vlastního hraní,“ říká zakladatel a principál Divadla POHÁDKA Praha Tomáš Kraucher.
Andrea Waidingerová je studentkou magisterského studia na HAMU, obor pantomima. O inscenaci Dřevěná víla říká: „Závěr studia mi ukládá, vytvořit magisterské představení. K tomuto jsem přizvala soubor zájezdové divadelní scény Divadlo POHÁDKA Praha, se kterým jsem začala spolupracovat v září 2012, a protože jsem se ztotožnila s jeho poetikou. Rozhodli jsme se tak vytvořit inscenaci, ve které propojíme dosud v repertoáru používané divadelní styly s pohybovým divadlem. Zkrátka, aby děti i dospělí nevnímali „mima“ pouze jako němého blázna na okraji světa jménem divadlo, ale aby ho brali jako rovnocennou součást divadla. Forma pohybu, kterou jsem pro inscenaci zvolila, se opírá o základy pantomimy. Mým cílem, je seznámit diváky všech věkových kategorií se světem pohybu a gest. Aby se v něm dokázali orientovat, aby ho dokázali přečíst, aby k němu našli cestu, bavilo je to a tím pádem pak vyhledávali pohybová a taneční představení. Díky spojení různých technik a žánrů divadla se nám podařilo vytvořit divadlo takové, jaké má být. Magické, snové a zároveň opravdové. Abychom nezapomínali, že všechny sny a přání se mohou uskutečnit, když…“
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?