420PEOPLE poprvé i naposled
reportáže
Novotná je také jednou z mála tanečnic, která zapojuje do tance i obličej. Ne, že by s ním musela nutně hýbat, jde o to, že se v něm zračí zaujetí pro pohyb, který právě zbytek jejího těla vykonává. Velmi expresivní oči a v některých momentech mírně zvednuté koutky rtů jakoby do úsměvu doprovázejí celý tanec a dokazují, že v každém okamžiku tanečnice přesně ví, proč dělá určitý pohyb a naprosto cele jej prožívá. Můžeme se s ní tedy vydat na cestu jejího choreografického hledání cesty mezi sacrebleu a sacredieu, čistotou i zatracením. Druhá premiéra večera zalidnila jeviště podstatně více. Václav Kuneš vytvořil choreografii Reen pro šest tanečníků a jednoho hudebníka, vytvářejícího hudební doprovod přímo na scéně. Amos Ben-Tal svým beatboxem, elektrickou kytarou a systémem pro nahrávání a opětovné přehrávání zvuku určuje ráz představení. Tanečníci dynamicky reagují na tóny, které jejich hudební protějšek vyluzuje, aby se poté postupně setkávali v duetech či sólových akcích. Každý z nich má také k dispozici mikrofon, zavěšený na červené šňůře natažené šikmo nad jevištěm. Hudebník je pak i mistrem zvuku ve chvíli, kdy tanečníci promluví a jejich ihned nahrané věty opakovaně zní prostorem. Použití nahrávacího systému je vděčné a je jedním ze zásadních pilířů této choreografie, kterou samozřejmě podporují i všichni performeři. Všech šest tanečníků ovládá těla s velkou precizností a každý přináší svůj vklad, temperament i hlas – na jevišti se kosmopolitně prolínají tanečníci z České republiky (Zuzana Herényiová, Milan Odstrčil), Brazílie (Nina Botkay, Samir Calixto) a Japonska (Rei Watanabe, Kenta Kojiri).
Za velký přínos považuji příklon Václava Kuneše ke spolupráci s hudebníkem/skladatelem, který vytváří hudbu živě přímo na jevišti. V reálném čase se tak tanečníci mohou napojit na rytmus a melodii, které jejich výkony podtrhnou více, než kdyby byl doprovod pouze z nahrávky. 420PEOPLE opět přinesli večer kvalitního tance se snahou o další vývoj a potvrdili, že rezidence na Nové scéně jim sluší. Foto: Alexandr Volný (2) a Pavel Hejný (1)
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 16 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 48 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 50 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média