Baletní a hudební přehlídka Klosterlin v Klášterci nad Ohří
zprávy
„První ročník přehlídky Klosterlin se uskutečnil již v roce 2009. Impulsem pro její vznik byl nápad prezentovat společně žánry baletu, opery a vážné hudby v regionech, do nichž se přední čeští umělci příliš často nedostanou. První volba padla na město Klášterec nad Ohří,“ říká Ladislava Jandová, zakladatelka a producentka přehlídky. „Regionální města většinou nemají dostatek prostředků a mnohdy ani odvahy pozvat k hostování špičkové české sólisty, proto se snažíme za podpory města a zámku Klášterec nad Ohří za minimálních finančních podmínek představit kláštereckému publiku skutečné hudební a taneční skvosty. Přehlídka v Klášterci nad Ohří se každoročně zaměřuje na české autory - od romantické hudby až po současné hudební skladatele, od klasického baletu až po moderní tanec, a každoročně také připomíná významná výročí českých hudebních skladatelů.“
Program přehlídky zahájí hudebně-baletní představení Kdo je na světě nejmocnější?. Pohádka na motivy indické bajky na libreto a hudbu Bohuslava Martinů je s mluveným slovem Báry Hrzánové. Představení se uskuteční 24. května od 9 a 11 hodin v Kulturním domě v Klášterci nad Ohří.
Následující den, 25. května od 19 hodin, se bude v prostorách Renesančního sálu kláštereckého zámku konat operní a baletní galavečer s názvem Pocta Petru Ebenovi. V rámci galavečera se představí sopranistka Marie Fajtová, sólistka Národního divadla v Praze, pěvec – baryton Roman Janál, stálý sólista Národního divadla v Praze a Národního divadla v Brně. Za klavírního doprovodu Lenky Navrátilové zazní písně Klementa Slavického, Petra Ebena, Karla Jenkinse či árie z oper Rusalka, Carmen či La Traviata. Program večera doplní sólisté Pražského komorního baletu. Ti zatančí v choreografii Pavla Šmoka na 3. větu Smetanova smyčcového kvartetu Z mého života a v choreografii Mária Radačovského, šéfa baletu Národního divadla v Brně, na 3. větu Dvořákova Slovanského kvartetu.
Zdroj: Opera-Balet.cz, s.r.o.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 16 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 48 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 50 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média