ProART Company připravuje na červen dvě tanečně-divadelní premiéry. Nejprve ve spolupráci s festivalem Meeting Brno uvede v premiéře tři taneční sóla věnovaná třem brněnským obětem roku 1969 – Danuši Muzikářové, Stanislavu Valehrachovi a Jiřímu Ševčíkovi.
„Tři oběti, které nechtěly být hrdiny. Tři mladé životy, které zničil komunistický režim. Ani padesát let poté nesmí být pozdě si jejich bolestný odkaz připomenout. Připomenout proto, abychom dali těmto hrůzným činům alespoň nějaký smysl a nastavili zrcadlo dnům dnešním a budoucím,“ vysvětlují tvůrci. Tři sóla v interpretaci Lukáš Lepolda, Michala Nagyho a Kristýny Křemenákové jsou dílem choreografa Martina Dvořáka, na hudbu Luboše Fišera a jeho klavírních sonát v elektronické úpravě. Projekt bude uveden poprvé v rámci festivalu Meeting Brno 5. června 2019 v 16:00 a 18:00 společně s úvodem historika. Sraz bude u Měnínské brány.
Druhou červnovou premiérou ProART je inscenace Kde tančí vítr podle Ortenovy sbírky Ohnice. Autorem projektu je Martin Dvořák, brněnský choreograf a režisér, ovlivněný řadou mezinárodních angažmá a nadžánrových spoluprací. Ústřední postavu básníka vytvoří mladý herec Daniel Krejčík. Autory a interprety živé hudby budou houslisté Jitka Břízová a Vojtěch Drahoňovský, kteří se již v Brně představili spolu s Dvořákem a herečkou Martou Vančurovou v projektu Krajina mé duše ve Vile Tugendhat.
Cílem autorů je vytvoření poeticko-dramatické koláže obrazů inspirovaných sbírkou Ohnice. Tvůrčím klíčem je propojování a vzájemný vliv jednotlivých žánrů - textu na tanec, hudby na text, textu na hudbu atd. Minimální použití rekvizit koncentruje jevištní dění na samotné interprety a obsah díla Ortena. Podle autora je smyslem je metafyzické sdělení a nepopisná vizualice Ortenovy symbolistní poezie. Projekt bude uveden v premiéře 25. a 26. června v brněnské Káznici na Cejlu a 28. června ve Werichově vile v Praze.
Zdroj: ProART
Červnové premiéry ProART v Brně a Praze připomenou básníka Jiřího Ortena a oběti srpna 1969
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 4 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 6 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 6 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média