Český tanečník a choreograf Jiří Bartovanec, který působí již patnáct let v taneční skupině Sasha Waltz&Guests, a mimo jiné spolupracuje také s režiséry a choreografy jako jsou William Forsythe, Robert Wilson a mnoho dalších, se sám choreograficky uplatňuje na mezinárodní scéně. Po nedávné premiéře inscenace Folding Shadows v čínském Shandong Grand Theatre v Jinanu se Bartovanec již po několikáté vrací do New Yorku, kde již uvedl čtyři své choreografie – z toho tři premiéry. Minulý rok zde představil třináctičlenný soubor mladých studentů, se kterými uvedl Svěcení jara, které bylo nastudováno v roce 2016 na pražské konzervatoři Duncan Centre.
Choreografická kariéra Jiřího Bartovance začala před deseti lety sólem When my mind is rocking, I know it´s 7 a od té doby vytvořil mnoho sólových i skupinových choreografií, se kterými byl nejednou nominován na cenu ČTP. V posledních letech spolupracoval na třech projektech v Národním divadle Brno – Otvírání studánek Alfréda Radoka v režii J.A. Pitínskýho, inscenace Odyssea v režii Julii Wissert a Obrys ve vlastní režii a choreografii pro osm herců Národního divadla Brno a divadla Husa na provázku. Inscenace Obrys je tak autorským komentářem k mezním událostem, které nevyhnutelně ovlivnily směr a vývoj společnosti.Bartovanec chtěl v této inscenaci bourat hierarchii divadelních složek a hranice mezi nimi (jmenovitě mezi textem, hudbou, světlem, hercem a prostorem).
Nyní se inscenace Obrys vydává do New Yorku, kde se 16. listopadu představí v rámci programu Velvet Reunion Českého centra na newyorkském Manhattanu u příležitosti oslav Sametové revoluce. Národní divadlo Brno a město Brno ve spolupráci s CCNY New York se tak poprvé představí americkému publiku.
Zdroj: Tisková zpráva
Inscenace Obrys Jiřího Bartovance a Národního divadla Brno hostuje v New Yorku
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory -
Don Quijote v Ústí nad Labem dramaturgický směr nemění
recenze -
(Ne)nápadný půvab Coco Chanel
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 7 dny
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení
před 12 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 12 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Lukáš Slavický
Vážení,V úvodu bych rád pozval paní/slečnu Zangu, aby udělala rozhovor s některým z tanečníků nebo tanečnic baletu…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média