Ani se mi nechtělo věřit, že se blíží další jeho jubileum. Vašek Janeček, dnes už profesor, ale pro mě zkrátka tanečník neustále plný elánu, smíchu, energie a emocí, mi za posledních dvacet let velkým způsobem ovlivnil život.
Lucie Hayashi
Mgr. MgA. Lucie Hayashi, Ph.D., vystudovala doktorské studium taneční vědy na HAMU a japonská studia na Filozofické fakultě UK. Je zakladatelkou Tanečních aktualit, v letech 2010–2017 byla jednatelkou o. s. a následně ředitelkou o. p. s., do roku 2018 šéfredaktorkou.
Pracovala jako asistentka režie Opery Národního divadla v Praze a tajemnice katedry tance HAMU, od roku 2021 je vedoucí katedry. Je členkou rady Tanečního sdružení České republiky, dramaturgické rady České taneční platformy a členkou grantové komise Ministerstva kultury ČR pro profesionální tanec a nonverbální divadlo, festivaly a odbor zahraniční spolupráce. Kromě taneční publicistiky, PR a produkce se věnuje antropologickému výzkumu japonského tance, pravidelně přednáší na mezinárodních konferencích a publikuje odborné studie. Choreograficky spolupracuje na inscenacích japonského divadla, přednáší o japonském tanci a divadle na Ústavu Dálného východu FF UK a katedře tance HAMU, kde vyučuje také základy tanečního managementu a produkce.
Texty autora
Jaké to je být taneční manažer?
Úvodní setkání semináře Základy tanečního managementu, který se na katedře tance rozběhl teprve před pár lety, trávíme se studenty choreografie vždy diskuzí nad tím, kdo to vlastně manažer je.
Díky, čau!
„Díky, čau!“ stojí na modré klíčence, kterou si jako cenný artefakt odnáším z letošní konference o spolupráci v kultuře Culture Get Together.
Lyrický portrét Egona Schieleho
Již před více než celým stoletím zemřel ve věku 28 let jeden z předních představitelů evropského expresionismu Egon Schiele (1890–1918), který spolu s Gustavem Klimtem a Oskarem Kokoschkou nastolil ve Vídni novou éru malířství.
KoresponDance – Tanec v moci genia loci
Sedím u okýnka ve vlaku a pozoruji klidnou letní krajinu. Cestou z Prahy do Posázaví si přisedají různé skupinky výletníků, rodin, trampů i dětí z tábora, všichni plni očekávání prázdninových zážitků. Kdo z nich asi jede také jako já do Žďáru na KoresponDance?
Léto s butó v Altě a Venuši
Pražské prostory Venuše ve Švehlovce a Studio ALTA se začátkem léta spojily se zajímavou výzvou, když pozvaly tři lektory tance butó k vedení masterclass a za účast na nich nabídli účastníkům navíc stipendium.
Šest otázek k jubileu Yvony Kreuzmannové
Šedesát, to je v mnoha ohledech pomyslná hranice úspěchu. Třeba ve znalostních testech nebo grantových žádostech. Je to hranice, která dělí nadprůměrné od průměrných.
Naharinova provokativní Hora zvedla Ostravu ze židlí
Soubor baletu Národního divadla moravskoslezského dlouhodobě udivuje svou odvahou prezentovat svým divákům vedle baletních klasických titulů i proslulé současné choreografy.
KoresponDance a žďárské žáby v hrnci
Většina našich čtenářů už tuší, že když si Marie Kinsky něco umane, vloží do toho veškerou svou energii a vytrvalost. Její víra a houževnatost si zvykla překonávat překážky i omyly a právě neustálý pohon vpřed a nakažlivý optimismus dostaly i malý regionální festival ve Žďáru nad Sázavou na špičku festivalového klání v současném tanečním umění.
Androidka Anička uzavírá kruh Laterny magiky
Po dvou letech přiškrcené kultury se v závěru letošní sezony roztrhl pytel s festivaly. Kromě potřeby prezentovat vlastní umění k tomu vedla zřejmě i nutnost dohnat vzájemné kontakty mezi umělci, vynahradit nemožnost cestování a sdílení nových trendů.
Kulatý stůl na téma financování tanečních a pohybových festivalů
Tento ročník udělování grantů na MKČR přinesl spoustu nepříjemných konfrontací jak mezi samotnými žadateli, tak mezi členy odborné komise a pracovníky MKČR.
Úvahy nad psaním o tanci umožnily nahlédnout do povolání tanečních kritiků
Proč a pro koho píšeme? Co přináší teoretická reflexe rozvoji tanečního umění? Jaké jsou podmínky, překážky a radosti psaní o tanci?
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?