Zástupci souborů na únorovém jednání mimo jiné žádali následující: „Vzhledem k netransparentní, nesrozumitelné situaci, která negativně ovlivňuje část české taneční scény, vzhledem k náročnosti a tlaku, jemuž Yvona Kreuzmannová dlouhodobě čelí, vzhledem k personální vyčerpanosti v komunitě navrhujeme vypsání výběrového řízení na pozici uměleckého vedení divadla PONEC do konce sezony 2023/2024. Problém shledáváme v nejistotě uměleckého směřování PONCE, domníváme se ovšem, že se jí můžeme zbavit ve chvíli, kdy bude dané, kdo PONEC umělecky vede. Vybírání do ‚dramaturgické rady‘ bez jasných kritérií a pouze na základě osobních preferencí bez jasného konceptu, jak divadlo umělecky dál řídit, nemůže vést k dobrým výsledkům,“ píší v interním dokumentu jeho zpracovatelé Marta Ljubková, Petr Boháč, Petra Tejnorová, Tereza Ondrová a Viktor Černický.
Ohlášení odchodu přichází krátce poté, co vedení divadla vydalo prohlášení k celkové situaci a zároveň ohlásilo open call na členky*členy umělecké rady divadla PONEC. Yvona Kreuzmannová situaci okomentovala následovně: „Strategie divadla PONEC se nijak nemění. V létě jsem projednala se Správní radou změnu způsobu uměleckého řízení. Vytvořit externí Uměleckou radu, namísto jediné osoby rozhodující o veškerém programu, považuji za krok k větší transparentnosti a čitelnosti dramaturgie divadla. Nic víc, nic míň.“
Zdroj: Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?