V pátek 10. května 2019 představí Yossi Berg a Oded Graf v UFFU projekt Svěcení jara, jenž vychází z díla Igora Stravinského. Tato skladba patří mezi nejvýznamnější hudební počiny avantgardní hudby 20. století a podání izraelského souboru se obrací hlavně k významu svého podtitulu, jenž zní „Obrazy z pohanského Ruska“. Ve výkladu izraelského souboru to spočívá v hledání étosu kultu, obětí a maskulinity.
Choreografové a performeři dávají těmto věcem současný kontext, a to tak, že dávají prostor čtyřem rozmanitým protichůdným obrazům z kolektivní paměti - od výrazů bouřlivé sexuality, vášně, násilí, až po soucit a něhu. Inscenace se pohybuje z minulosti do budoucna, vyvolává otázky o vztahu mezi založením mužské identity, sexualitou, uctíváním vlasti a prostřednictvím těla a pohybu se snaží nabídnout nový druh kultu. „Kvalitu představení osobně dělím dle toho, jak na mě které show zapůsobí, jak mě dokážou do sebe vtáhnout. A tohle Svěcení jara to zvládlo vrchovatě,“ dodává ředitel a hlavní dramaturg UFFA, Libor Kasík.
„Prostřednictvím rituálů se zabýváme obavami, naší komplikovanou existencí, vášněmi a konečností smrti. Čím více nás násilí zasáhne, tím více se stáváme agresivnější, což nás často zneklidňuje vůči utrpení ostatních. Překvapivě jsou tyto otázky velmi vzácné. Bergovi a Grafovi se podařilo vytvořit dílo, které naznačuje některé z těchto otázek jemným, často chytrým a humorným způsobem a které stále nalézá prostor pro smyslné a soucitné scény jako důležité součásti reality,“ soudí o představení Ora Barfman z The Jerusalem Post.
Zdroj: UFFO - Společenské centrum Trutnovska
Izraelští umělci přivezou do trutnovského UFFA Svěcení jara
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 8 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 8 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 8 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 8 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 10 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení