Divadlo Archa v rámci oslav 25. výročí založení premiérově uvede choreografii Invited, která vznikla v produkci vlámského souboru Ultima Vez. Poprvé se tak v Praze představí mladý choreograf Seppe Baeyens - představení se koná 8. a 9. března 2019.
Tanečník a choreograf Seppe Baeyens s uskupením Ultima Vez úzce spolupracuje od roku 2011. V roce 2015 pod křídly skupiny Wima Vandekeybuse vytvořil svoje první velké taneční představení Tornar pro mnohogenerační sbor profesionálních a amatérských tanečníků. Baeyensovo nejnovější dílo stojí na intenzivním zkoumání jevištního prostoru a spoluautorství v současném tanci. V představení Invited Baeyens formuluje svoji uměleckou odpověď na otázku, jak se diváci mohou podílet na choreografii představení. V jeho pojetí je tanec společným jazykem, který umožňuje nové druhy soužití, a tím stírá hranice mezi performery a diváky.
„Snažím se propojovat generace. Tanec přitom slouží jako dorozumívací prostředek. V tom vidím jeho velkou sílu,“ říká Baeyens, v jehož obsazení vedle pětadevadesátiletého muže figurují i teenageři z bruselské čtvrti Molenbeek. Nepostradatelnou roli hraje publikum. „Neukazujeme divákům, co mají dělat; zveme je, pomáháme jim a podporujeme je v tom, aby zariskovali a vytvořili něco sami,“ doplňuje choreograf. Stírání hranic mezi diváky a účinkujícími, jevištěm a hledištěm usnadňuje otevřená scéna sdíleného prostoru bez klasické elevace.
Seppe Baeyens (1981) začal jako mladý tanečník s fABULEUS a později spolupracoval s Kopergietery, Kabinet k, Productiehuis Brabant, Ontroerend Goed, Miet Warlop a dalšími. Od začátku své kariéry Seppe vnímá mezigenerační práci jako nezbytnou pro svou tvorbu. Nedokonalost tance a způsob, jakým se k němu vztahují různé generace, jsou neoddělitelně spojeny se všemi jeho uměleckými projekty.
Trailer k Invited zde.
Zdroj: 2media.cz s.r.o.
K propojení generací dojde v březnu v Divadle Archa díky novince Invited souboru Ultima Vez
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 4 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 4 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 6 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 6 dny
BaletniTotalita
Dobrý den, tak to asi bohužel nejste tanečník Baletu Národního divadla. E-mail přišel všem 127 zaměstnancům. Nebo si tu…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média