V sezoně 2019/2020 uvede Balet Moravského divadla Olomouc dvě baletní premiéry. První proběhne 1. listopadu 2019, půjde o romantický balet Giselle v choreografii Michala Štípy. Dne 17. dubna 2020 se uskuteční druhá premiéra s názvem Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové.
„Společně s kolegy jsme přistoupili s veškerou pokorou a úctou k výběru titulů, které by návštěvníky našeho divadla měly někdy pobavit a pohladit po duši a jindy zase otevřít témata, o kterých se třeba zas až tak často nemluví, ale je potřeba na ně nezapomínat. Věřím, že se nám to povedlo, a mohu hrdě konstatovat, že v sezoně, jež nás přivede k významnému jubileu našeho divadla, nabídneme pestrý mix premiér,“ uvedl ředitel MDO David Gerneš.
Příznivci tanečního umění se mohou v příští sezoně těšit na klasický romantický balet i na moderní choreografie. „První inscenaci, kterou jsem zařadil do svého dramaturgického plánu, je klasický balet Giselle. Tento titul jsem mimo jiné zvolil pro krásnou hudbu Charlese Adolpha Adama a pro rozšíření klasického repertoáru,“ uvedl umělecký šéf baletního souboru Michal Štípa. Protipólem romantického baletu Giselle bude adaptace slavného básnického dramatu Federica Garcíi Lorcy Krvavá svatba v choreografii Aleny Peškové. V příští sezoně tak bude jedinečná možnost zhlédnout dílo jednoho dramatika v činoherním a tanečním ztvárnění. „Práci Aleny Peškové sleduji mnoho let a jsem velice rád, že přijala nabídku na zpracování tohoto dramatického příběhu. Každé její zpracování je vždy velmi zajímavé díky nápadité choreografii, modernímu pohybovému slovníku a hudbě,“ uvedl Štípa a doplnil, že pro milovníky baletu chystá na příští sezonu také program Divák s baletem, v jehož rámci se mohou zájemci setkat se členy baletního souboru, zúčastnit se zkoušek a dozvědět se něco z baletní terminologie.
Zdroj: Moravské divadlo Olomouc
Moravské divadlo Olomouc uvede v příští sezoně Giselle a Krvavou svatbu
zprávy
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela tanečnice a pedagožka Jana Tomsová
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Věra Ondrašíková a kol., POCKETART, ZDRUHESTRANY: Proč odcházíme z divadla PONEC? II.
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
VACULÍK Libor
Na celé této debatě je smutné i to, že zde píší lidé, kteří nejsou schopni se pod svůj příspěvek podepsat.... asi…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Spící krasavice
Na mě nehulákejte, mě pokorné ticho vlastní není. Ale tanečníkům a tanečnicím je vnucováno už od konzervatoře.Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
BaletniTotalita
To je alibismus! Šikana, bossing, ponižování, diskriminace a potlačování českých osobností, porušování pracovního řádu,…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Spící Krasavice
Myslím, že by mělo také zaznít, že články Tanečních aktualit někdy bývají jednostranné, bez širšího kontextu. A je dost…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 9 dny
Josef Bartoš
Mám velmi podobnou zkušenost – před rokem jsem uzavíral svůj doktorský výzkum na téma empatie u profesionálních…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 11 dny
Tanecnik
Lžete. Buď, že jste tanečník ND nebo že vam mail nedošel... jedno z toho je zajiste ležBojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Tanecnik
Ideální místo pro Filipa Barankiewitcze!!!Dánský Den Kongelige Ballet hledá nové umělecké vedení