Petr Zuska a Tereza Podařilová v nové choreografii Route 50
zprávy
Petr Zuska je nejen autorem choreografie Route 50, ale také v ní spolu s Terezou Podařilovou tančí. Zuskovu choreografii provází hudba, kterou přímo na míru této události složil finský jazzový hudebník, klavírní virtuos, skladatel Iiro Rantala a která během Lappeenranta Ballet Gala zazní naživo v autorově interpretaci.
Hosty, kteří vystoupí v rámci slavnostního večera, budou tanečníci z Dortmund Ballet s choreografií Alexandra Ekmana Cacti a Williama Forsytha The Vertiginous Thrill of Exactitude, také primabalerína Misa Kuranaga z Boston Ballet, Carlos Pinillos a Philip de Castro z Portuguese National Ballet nebo Emilio Vuorio a Arthur Abram z Baletu Národního divadlo v Brně. Celý program bude ještě jednou uveden 29. srpna ve finském Tampere.
Petr Zuska ke své choreografii dodává: „Když mě Jussi požádal o vytvoření nového krátkého kusu na letní Galapředstavení v Laperantě a Tampere, nemohl jsem zkrátka říci ne. Zvláště, když se vlastně do určité míry bude jednat o oslavu půl století Jussiho života s baletem a divadlem. Název mého nového duetu Route 50 je parafrází na legendární americkou silnici Route 66 spojující Chicago a Los Angeles, která měřila přes 2000 mil. Díky modernizaci dopravní infrastruktury z ní dnes zbylo vlastně jen torzo, ale mnoho desetiletí se tato silnice pyšnila názvem ,Main street of America‘. Hlavní dráhou Jussiho 50-ti letého profesního života se stal balet a taneční divadlo. Co je však začátkem a koncem tohoto období a kolik ,mil‘ měřilo? Těžká otázka a pochybuji, že by měl Jussi jednoznačnou odpověď. Mnoho otázek a nejistých odpovědí se občas vynoří v mysli a duši i mé a Terezy Podařilové – bývalé první sólistky souboru a dnes již především skvělého baletního mistra, jelikož jsme oba rovněž na cestě, která neúprosně míří k padesátce, v tomto případě však ryze věkově. Pro Jussiho a jeho završenou profesní padesátku tedy s Terezou zatančíme nějaký moment z cesty k padesátce trochu jiné. Jsem si však jist, že ve výsledku je to vždy dost podobné. Mnohé z toho, co je za námi, se už nikdy nevrátí a mnoho neznámého tam někde v dálce nás teprve čeká.“
Zdroj: 2media.cz
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 44 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 46 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 47 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 48 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 62 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 64 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?