Premiéra nové inscenace Teatr Novogo Fronta již dnes na Výstavišti v Holešovicích
zprávy
V anotaci k představení se můžeme dočíst: „(Ne)oficiální klaunská historie lidských omylů. Uprostřed ničeho se objeví něco. S menším či větším, přičiněním vlastním i cizím to neustále roste a roste. Jenomže kam? Je to vlastně smutné, ale klaun se směje.“
A co dodávají organizátoři? „Nová pouliční inscenace Iriny Andreevy je humorným zobrazením lidských slabostí v průběhu času.“
Teatr Novogo Fronta pochází ze St. Petersburgu v Rusku, kde byla tato divadelní společnost založena v roce 1993 Irinou Andreevou a Alešem Janákem. Jejich první práce vycházely z experimentu na poli vztahu mezi tělem umělce - jediného materiálu užívaného umělcem - a prostorem kolem něj.
První představení Vremja Dujak (Hloupý Čas, 1994) bylo uvedeno na jejich prvním evropském turné a jeho tématem byl strach z toho, co může přinést budoucnost v Rusku. Po úspěchu inscenace a celého turné se TNF usadil v Praze. Kreativita a prezentace představení TNF je působivá jak díky škále, tak i různorodosti, od pouličního divadla a improvizovaných scén až po režírované hry na divadelních scénách. Divadelní kritici popisují práci divadla jako „horkou taneční grotesku“, „tanec na hranici“, nebo srovnávají pohybovou stránku TNF s butó. Od svého založení odehrál stovky představení po celé Evropě i za ní. Kombinace specifických, svérázných, formálních i tematických aspektů tvorby je pramenem přitažlivosti projektů TNF, které se setkávají s velkým ohlasem u domácího i zahraničního publika.
Aktuálně se TNF prezentuje na turné s nejnovější pouliční inscenací Causa fatalis, a ko-produkcí s izraelským souborem Clipa Theater - With Unarmed Forces.
Zdroj: Za dveřmi, Teatr Novogo Fronta
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
včera
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
včera
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 2 dny
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
před 16 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 48 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 50 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média