V nakladatelství AMU vyšlo osmé číslo odborného časopisu Živá hudba

V nakladatelství AMU vyšlo osmé číslo odborného časopisu Živá hudba

V nakladatelství AMU vyšlo osmé číslo odborného časopisu Živá hudba

Nakladatelství AMU vydalo nové číslo časopisu Živá hudba, odborného periodika pro muzikologii a choreologii.

Choreologická část obsahuje tři články. Ilustrovaná studie Lucie Hayashi nahlíží Zeamiho estetickou teorii z dnešního pohledu teorie performativních umění. Natálie Nečasová sleduje ve svém článku sborovou choreografii 19. a začátku 20. století a Josef Bartoš předkládá odraz společenských témat 70. a 80. let minulého století v západoevropské choreografii.
Nové číslo vzniklo částečně ve spolupráci s ISFP 2017, které pořádalo konferenci na téma Hudba a identita. V oddílu recenzovaných studií proto vycházejí dva konferenční příspěvky organologů Tary Browner (o lidové flétně severoamerických indiánů) a Williama Connora (o vozembouchu). Autorkou další hudebně zaměřené studie je Sylva Stejskalová, která se věnuje velmi aktuálnímu problému hudební režie.
Jako každý rok, i toto číslo přináší recenze. První se týká organologické publikace vydané v roce 2016 Národním muzeem v Praze (Žůrková, Hruška: Josef Šediva a jeho sbírka hudebních nástrojů), druhá reaguje na monografii týmu Katedry hudební teorie HAMU nazvanou prostě (A)tonalita z roku 2015.
Poslední oddíl čísla doplňuje obraz současného dění zprávami z tanečního prostředí. První přibližuje konferenci Crowdfunding4Culture v Bruselu. Další jsou věnovány výročí Katedry taneční tvorby na VŠMU a osobnosti Roderyka Langeho.

Zdroj: NAMU