Re: záhada
posted by Jiri Bartovanec
IP: 78.35.235.16
Responds to: záhada
Nejsou záhady od toho abychom je rozluštili? Při vašem komentáři jsem si vybavil, jak tito lidé cestují na taková setkání z druhého konce světa, ale nikdy jsem nezaznamenal že by česká delegace přivezla zajímavé představení. Záhadnější to potom bylo, když na jaře 2020, začátkem pandemie, kdy svět panikařil, uzavíral se, se M. Perroud vydala přes půlku zeměkoule na setkání ala ČTP v Yokohamě. Cesta měla mířit pres Čínu, ale ta už byla uzavřená. Velký festival to nebyl, někde v zastrčené yokohamské čtvrti se mluvilo o tanci. Cesta za desítky tisíc korun (jediná v tom roce) a jsem si jist, že dodnes nikdo nezavítal. Už kvůli velké dotaci budeme muset ČTP brát vážně. Je třeba si uvědomit, že na českém poli jsou to jen sólová představení, duety a tria, větší představení s větším obsazením si v ČR dovolí jen málokdo, takže si spočítáme lehce, že na honorářích to ležet nebude. Export tanečních děl by se mohl dělat i bez tak nákladného setkávání. Jak všichni víme pí.Kreuzmannová má takové kontakty, že by jich mohla využít. (pravděpodobně jich už využívá) Ve světle právě zveřejněných ministerských grantů je pro mne velkou záhadou, z jakého důvodu je třídenní ČTP (spíš tedy pražská TP, neboť mimo Prahu je, mluvím-li o vzniku děl a místě, kde tvůrkyně a tvůrci žijí a pracují, téměř taneční poušť ) aktuálně dražší, než mezinárodní festival cirkusu například nebo celoroční činnost souboru. Když si odmyslím všechny výše uvedené marketingové superlativy a na základě programu si odpovědět nedokážu. Čímž nezpochybňuji, že je ČTP užitečná akce v rámci exportu tanečních děl.
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species