Give me 10 Seconds skupiny Chantier des Images
zprávy
„V nesčetných odrazech nás samých lze zahlédnout plachou odlišnost, trhlinu ve zdivu naší identity, bytost neznámou a přece důvěrně blízkou. Rozevírá se tak před námi chřtán otázky: ,Kdo jsem?‘ Při setkání s někým druhým se během prvních pár vteřin do podvědomí pozorovatele uloží klíč, stopa, jakási nit, vedoucí až do srdce labyrintu, k samotné podstatě otázky... a k její odpovědi. Představení Give me 10 seconds se k takové cestě odhodlává a inspiruje k ní i diváky,“ říkají tvůrci.
„Zajímají nás fragmenty, kompozice a dekompozice v různých vrstvách pohybu, které vytvářejí rozmazané pohyby, různé metafory obrazců, které jsou roztříštěnými obrazy téhož individua,“ doplňuje Nikola Križková.
Představení vzniklo na základě dvou rezidenčních pobytů, které se uskutečnily v rámci regionálního kulturního networku Nová síť. Rezidenci poskytl v červnu tohoto roku ostravský Cooltour a v listopadu Městské divadlo ve Varnsdorfu, kde již za několik dní proběhne i premiéra.
První repríza představení se uskuteční 1. prosince 2015 v Moving Station v Plzni. Další pak v rámci festivalu Malá inventura 2016, který se tradičně odehrává na konci února v Praze.
Chantier des Images je mezinárodní skupina, prostor pro svobodnou tvorbu, jejímž hlavním pilířem je tanec, divadlo a výtvarné umění. Hlavním cílem jejich tvorby je probudit v divákovi emoce až k pocitu zachvění. Skupina má za sebou řadu dílen a workshopů, které se konaly ve Španělsku (Valencia, Madrid, Barcelona), Argentině (Buenos Aires), Brasilii (Sao Paulo), Venezuele (Caracas), v České republice a Francii. První představení Artemis v zrcadle bylo představeno publiku ve Francii, Španělsku, České republice a Litvě.
Amador Artiga (ESP) / režisér, dramaturg, scénograf
Vystudoval vyšší školu dramatického umění ve Valencii, Maria del Mar Navarro v Madridu, Laboratoire d’etude du mouvement, Jacquese Lecoqa v Paříži a Odin Theatret v Holstebro v Holandsku. V roce 2006 společně s Antoniem de Paco zakládá vlastní soubor Imaginaria Teatro, kde působí autor, režisér, scénograf a herec. V této době rovněž spolupracuje s osobnostmi jako Ximo Flores, Jorge Pico, Alejandro Jornet nebo Aurelio Delgado. Od roku 2009 žije a pracuje zároveň ve Španělsku a Francii, kde je členem souboru Philippe Gentyho a účinkuje v představení Voyageurs Immobiles (2009-2013) a La Llamada del Mar (2013). V roce 2013 zakládá soubor Chantier des Images, kde působí jako autor, dramaturg, scénograf. Jako pedagog se zabývá fyzickým a pohybovým divadlem, manipulací s předměty a loutkami. Od roku 2009 organizuje stáže a lekce v Argentině, Brazílii, České republice, Španělsku a Francii.
Nikola Križková (CZ) / interpretka a choreografka
V letech 1994-2002 studovala na několika pražských tanečních školách, kde se setkala s různými tanečními a divadelními technikami. Od roku 2002 působí v tanečním souboru Centre Chorégraphique National de Nantes pod uměleckým vedením Clauda Brumachona. Od roku 2005 spolupracuje se souborem Philippa Gentyho na inscenaci La fin des terres, a dále se souborem Kerman, Cie Sylvie Pabiot, Cie Philippe Jamet, Cie Ezio Schiavulli, nebo Farid’O. Od roku 2007 směruje hlavně k fyzickému divadlu a vlastní tvorbě: série První vlaštovka jaro nedělá, Opera Metro a Čekání na Didiera. V roce 2013 se stala spoluautorkou souboru Chantier des images a choreografkou představení Artemis v zrcadle. Od roku 2012 spolupracuje s Ecole de danse v Maisons Laffiettes jako pedagožka a choreografka.
Damiano Ottavio Bigi (IT) / interpret a choreograf
Od roku 1991 studoval klasický balet (Anfitrione Nabily El Kattam v Římě) a doplnil si vzdělání ve studijním programu při Státní Opeře v Římě. V roce 1996 se přestěhoval do Francie, kde pokračoval ve studiu klasického a moderního tance v Mezinárodním centru Rosella Hightower v Cannes a v Národním centru moderního tance v Angers. Po ukončení studia spolupracoval s choreografy (Joelle Bouvierem, Claude Brumachonem a Benjamin Lamarchem ad. ) v Centre Chorégraphique National de Nantes. Od roku 2006 je členem Tanztheater Wuppertal Pina Bausch. Jako choreograf pracuje od roku 2006.
Zdroj: Nová síť
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?